back to top

Korisni alati za digitalne trgovce

Najbolji alati za digitalne trgovce koji će pomoći da brže i efikasnije obavljate svakodnevne poslovne zadatke.

Na tržištu vjerojatno postoji bezbroj alata koji se mogu koristiti u različite svrhe u digitalnom marketingu. U ovom tekstu ću vam otkriti neke od alata koje najčešće koristim i koji mi pomažu da posao obavim brže i učinkovitije .

Većina tih alata je besplatna i odlično obavlja svoj posao.

Alati za pisanje sadržaja

Ovi su alati korisni za pisanje bilo kojeg sadržaja na internetu, posebice postova na blogu.

  • Google Translate – Naravno da svi znate za njega. Koristim ga da provjerim neke riječi za koje nisam siguran kada pišem tekstove na engleskom. Besplatno.
  • Grammarly – Odličan alat kojim provjeravam je li tekst koji sam napisao na engleskom gramatički točan i u duhu jezika. Verzija koju ja koristim je besplatna.
  • Tezaurus – Ako želite pronaći sinonim za riječ u engleskom jeziku. Na primjer. ako ste riječ “međutim” upotrijebili više od jednom, a želite je zamijeniti nečim drugim, ovaj alat će vam predložiti sinonime. Besplatno.
  • Provjera plagijata – Kada želite provjeriti je li neki sadržaj 100% originalan. Pretpostavljam da znate da tekstovi koje objavljujete trebaju biti potpuno originalni (ne kopirani, jer Google to kažnjava). Besplatno.
  • Buffer – Alat za planiranje objava na društvenim mrežama. Imate besplatnu opciju za tri društvene mreže, dodatne se plaćaju. Kako nemam vremena svaki dan objavljivati ​​na svim društvenim mrežama na kojima sam prisutan, sadržaj za objave obično pišem ponedjeljkom i rasporedim ih za cijeli tjedan.
korisni alati za digitalne trgovce
Korisni alati za digitalne trgovce
  • BuzzSumo – ponekad ga koristim da vidim koji su najčešće dijeljeni članci o temama o kojima planiram napisati post na blogu. Na taj način mogu analizirati te članke i vidjeti zašto su postali viralni te pokušati sam napraviti jedan. Besplatno je za ograničeni broj pokušaja.
  • AnswerThePublic – kada unesete ključnu riječ koju planirate staviti u naslov svog teksta, možete provjeriti što ljudi upisuju na Google vezano uz tu ključnu riječ. Na taj način dobivate ideje o čemu možete pisati u tekstu. Besplatno.
  • Brojač riječi – kada napišete post na blogu i već imate unaprijed definiran broj riječi ili znakova koje trebate popuniti. Ovaj se alat koristi za provjeru koliko riječi ili znakova ima vaš post na blogu. Bez soli.
  • Canva – Za sve one koji nisu dizajneri, a trebaju kreirati razne vizuale za društvene mreže. Uz pomoć ovog alata napravio sam neke od vizuala koje sam kasnije pustio kao reklame na FB i IG. Postoji besplatna verzija.
  • Snov.io – koristim ga za slanje newslettera. Također mi daje statistiku o tome tko je što pročitao, jesu li kliknuli na poveznicu itd. Moraš to platiti.

Ako ste zainteresirani za pisanje sadržaja i želite se usavršiti na tom polju, pogledajte ovaj trening “Kako napisati sadržaj koji privlači pažnju i prodaje”.

SEO alati

  • Ahrefs – definitivno najbolji i najopsežniji SEO alat. Pomoću ovog alata možete provjeriti ocjene domene web stranica, analizirati poveznice, ključne riječi, konkurenciju, pronaći spominjanje brendova itd. Koristio sam i Semrush, ali Ahrefs mi je svakako draži. Moraš to platiti.
  • Yoast – alat koji vam pomaže optimizirati svoju stranicu. Daje vam savjete i prijedloge o tome što poboljšati kada pišete svoj tekst – imate li dovoljno ključnih riječi, alternativni tekst za slike, meta oznake, unutarnje i vanjske veze itd. Besplatno.
  • Ubersuggest – za analizu ključnih reči pre nego što krenete da pišete neki blog post. Besplatno.
  • Google Search Console – Daje vam analizu kako Google vidi vas sajt i šta možete da poboljšate.
  • Screaming Frog – alat koji pretražuje URLove na sajtu, njihove HTTP status kodove, naslove i ostale važne elemente za SEO analizu. Ima besplatnu verziju.
  • SeoWebPageAnalyzer – daje kratku seo analizu vašeg sajta i šta možete da poboljšate. Besplatno.
  • Responsivedesignchecker  – Pokazuje vam kako izgleda vaš sajt na različitim uređajima (desktop, tablet, mobilni…) Besplatno.
  • SimilarWeb – analizira sajtove koje unesete. Koliko imaju poseta, sa kojih kanala, u kojim zemljama itd. Besplatno.
  • GTMetrix – analizira brzinu učitavanja stranica na vašem sajtu i daje preporuke kako da poboljšate performanse. Besplatno.
korisni alati za digitalne trgovce
Korisni alati za digitalne trgovce

Alati za Outreach

  • Hunter – po mom mišljenju najbolji alat za traženje emejl adresa. Koristim ga kada sam na nekom sajtu da nađem editore ili ljude koji su mi potrebi za outreach. Besplatan za određeni broj pokušaja.
  • Linkedin – Sve ljude koji mi trebaju prvo nađem i istražim na Linkedinu, pa im tek onda šaljem mejl. Linkedin je odlična mreža za pretraživanje i outreach.
  • MixMax – Alat koji koristim da pravim templejte kada radim outreach i koji mi daje podatke da li je mejl otvoren, da li je osoba kliknula na link itd.
korisni alati za digitalne trgovce
Korisni alati za digitalne trgovce

Ako vas zanima tema outreach-a odnosno kako da dođete do ljudi koji su vam potrebni i kako da drastično povećate šansu da vam odgovore potvrdno na upite koje šaljete, bacite pogled na ovu obuku “Outreach-Kako da odgovor na vaše upite bude DA“

Alati za praćenje analitika

Ono što se ne prati time se ne može ni upravljati. Zato je tu Google Analitika.

Postoji naravno još mngo tulova za praćenje i analiziranje podataka, ali ja najviše koristim Google Analytics. Odličan alat pomoću kojeg proveravam koliko sam imala poseta na sajtu, odakle mi ljudi dolaze, koji blog postovi su mi najčitaniji itd.

Preporučujemo da pročitate: