back to top

Kako učinkovito koristiti hashtagove na društvenim mrežama

Kada je u pitanju promicanje vašeg brenda na društvenim mrežama, hashtagovi su izvrstan način za povećanje angažmana i podizanje svijesti o brendu. Također poznat kao znak funte (#), hashtag je vrlo učinkovit u činjenju vašeg sadržaja dostupnim publici.

Hashtagovi su se prvo naširoko koristili na Twitteru (sada X), ali su postali uobičajeni na drugim platformama društvenih medija, uključujući Facebook, Instagram i TikTok, ili ‘tagovi’ na novonastalim temama. Na mnogima hashtagovi sada djeluju kao tražilica pomoću koje korisnici pronalaze informacije i postavljaju pitanja.

Ovladavanje hashtagom daje vam moćan način da uključite svoju publiku i povećate svoj društveni utjecaj bez ikakvih troškova osim vremena potrebnog za istraživanje i obraćanje pozornosti na trendove.

Ako se ispravno koriste, hashtagovi daju kontekst vašim objavama na društvenim mrežama, pomažu ljudima koje zanima vaša tema da pronađu vaš brend i pomažu u širenju vašeg utjecaja i sljedbenika.

Što je hashtag?

Hashtag je riječ ili ključna fraza kojoj prethodi simbol hash (#). Koristi se unutar objave na društvenim mrežama kako bi pomogao onima koje bi vaša tema mogla zanimati da je pronađu kada pretražuju ključnu riječ ili određeni hashtag. Pomaže privući pozornost na vaše objave i potaknuti interakciju.

Na primjer, ako ste lokalna trgovina delikatesama ili mješovitom robom, možete koristiti #sandwich ili #foodie kada objavite fotografiju onog ručka koji vam se jako svidio!

Što radite s hashtagovima?

Kada frazu koristite kao hashtag, izgovarate je bez razmaka, kao što je #usinghashtags. Može uključivati ​​brojeve, ali ne i simbole ili interpunkcijske znakove.

Hashtag se može staviti na početak, sredinu ili kraj vaše objave ili komentara na društvenim mrežama i omogućuje indeksiranje onoga što ste napisali na društvenoj mreži. Uz ovu strategiju, ljudi koji nisu vaši obožavatelji ili sljedbenici i dalje mogu pronaći vaš sadržaj.

Što hashtag znači na društvenim mrežama?

Iako zvuči jednostavno staviti hashtag ispred ključne riječi, postoje neke druge osnovne informacije koje je važno znati kada pokušavate biti pronađeni pomoću hashtagova.

Korištenje hashtagova čini razliku u vašoj strategiji društvenih medija samo kada se koristi na pravi način.

Savjeti za korištenje hashtagova

Nemojte se zanositi korištenjem hashtaga svakih nekoliko riječi. Broj hashtagova koji se mogu koristiti ovisi o platformi koju koristite. Ali u većini slučajeva jedan do tri hashtaga mogu imati veći učinak od većine njih.

Neka hashtagovi budu kratki i nezaboravni umjesto da pokušavate koristiti previše riječi u jednom tagu. Sjećate li se da je #BlackOutTuesday uspješno korišten kao dio pokreta Black Lives Matter u Americi 2020.?

Ne pokušavajte odabrati hashtagove koji su previše pametni ili opskurni. Ako odaberete oznaku koju nitko neće tražiti, to neće koristiti vašem marketingu jer neće biti pronađeno!

Koristite hashtagove koji su detaljni i specifični jer će to dovesti do boljih rezultata od širokih ili općih. Široki pojmovi vjerojatno se neće pretraživati, a ako ih koristite, vaš će se sadržaj vjerojatno izgubiti u moru nepovezanog sadržaja.

Usredotočite se na hashtagove s malim do srednjim opsegom pretraživanja kako biste pogodili pravu publiku. Korištenje velikog broja hashtagova nosi rizik od privlačenja spambotova.

Ne pokušavajte na silu unijeti hashtagove u svaki post. Umjesto toga, koristite ih kada dodaju vrijednost i vjerojatno će potaknuti razgovor i interakciju.

Ne samo da hashtagovi mogu privući članove vaše ciljane publike, već se mogu koristiti i za istraživanje vaše konkurencije. Pretražujte pomoću hashtagova i otkrit ćete relevantan sadržaj povezan s vašom temom.

Zašto su hashtagovi važni?

Hashtagovi su važni na društvenim medijima jer omogućuju da vaš sadržaj pronađu pravi ljudi. Korištenje relevantnih hashtagova pomaže u davanju konteksta vašem sadržaju i privlači promet tako da možete povećati broj pregleda, sviđanja i dijeljenja. Ključno je pronaći prave hashtagove koji odgovaraju vašem sadržaju i angažiraju korisnike.

Kako pronaći učinkovite hashtagove: Počnite s influencerima

Može postojati tanka linija između hashtagova koji su preopćeniti i hashtagova koji su prekomplicirani ili ih je nemoguće pronaći. Dobro mjesto za početak kako biste utvrdili koji su hashtagovi učinkoviti jest obratiti pozornost na to koje hashtagove influenceri koriste u vašoj kategoriji.

Vjerojatno imate dobru predodžbu o tome tko su influenceri koji zaokupljaju pozornost vaše publike, ali ako ste potpuno novi u kategoriji, kako ih pronaći?

Za određenu kategoriju, influenceri su ljudi čiji se glasovi najviše vjeruju i slušaju, poput slavnih osoba, poznatih blogera i korisnika YouTubea. Postoji i velika banka B2B influencera koje možete koristiti za stvaranje marketinškog utjecaja, samo provjerite jesu li relevantni za vaše poslovanje.

Nakon identificiranja relevantnih utjecajnih osoba, trebali biste koristiti alat za praćenje utjecajnih osoba kako biste vodili popis važnih čimbenika kao što su korišteni društveni kanali, specijalnost i relevantnost za vaš brend.

Kako koristiti hashtagove na X

Korištenje relevantnih hashtagova na Xu (bivši Twitter) može povećati vaš angažman, sve dok ne pretjerujete. Jedan ili dva hashtaga po tweetu trebala bi biti dovoljna. Kada upotrijebite nekoliko hashtagova i tražite od svojih pratitelja da retvitaju, to može rezultirati još većim angažmanom.

Korištenje hashtagova na Xu učinit će vašu objavu dostupnom kada ljudi traže vašu oznaku. Također vam može pomoći pronaći razgovore kojima ćete se pridružiti. Za još veću izloženost na ovoj platformi, istražite trendovske hashtagove.

Kako koristiti hashtagove na Facebooku

Kada pokušavate povećati vidljivost svojih objava na Facebooku, korištenje hashtagova može pomoći jer mogu povećati organski doseg. No, na Facebooku nisu toliko popularni kao na drugim kanalima.

Važno je ne koristiti previše hashtagova na Facebooku. Obično se preporučuje korištenje samo jednog ili dva. Sve više od toga izgledat će neprofesionalno i moglo bi smetati onima koji čitaju vaše postove.

Relevantne hashtagove možete pronaći jednostavnim upisivanjem ključne riječi u traku za pretraživanje.

Također bi se moglo isplatiti vratiti se svojim najuspješnijim objavama na Facebooku i ponovno ih objaviti s relevantnim hashtagovima. Ovo ne samo da ponovno koristi stari sadržaj koji je imao odjeka među vašim sljedbenicima, već može privući nove koji su zainteresirani za vaš proizvod ili uslugu.

Kako koristiti hashtagove na Instagramu

Korištenje hashtagova na Instagramu može povećati doseg i povećati angažman. Stoga slobodno upotrijebite do deset ili jedanaest relevantnih i popularnih hashtagova za Instagram Stories ili Reels kako biste dosegli najširu moguću publiku.

Kombinacija dobro funkcionira na Instagramu kao što su popularni hashtagovi, hashtagovi lokacije, hashtagovi niša, hashtagovi povezani sa sadržajem i brendirani hashtagovi.

Možete koristiti do 30 hashtagova na redovnoj Instagram objavi. Vjerojatno ne trebate koristiti toliko, ali dobro je znati da je korištenje više prihvatljivo ovdje, tako da možete eksperimentirati.

Pogledajte ovaj primjer da biste dobili ideju o tome koja bi vrsta hashtaga mogla funkcionirati.

Upotrijebite okvir za pretraživanje da biste vidjeli koje hashtagove utjecajni ljudi ili konkurenti koriste za angažman na Instagramu. Budući da je ovo najbolja platforma za višestruke hashtagove, isprobajte širok izbor i upotrijebite ih na svojim objavama, fotografijama i komentarima.

Kako koristiti hashtagove na Pinterestu

Hashtagovi su sjajan način da pomognete ljudima da pronađu vaš sadržaj na temelju ključnih riječi na Pinterestu i grupiraju ih u kategorije.

Tijekom proteklih nekoliko godina, čini se da je Pinterest umanjio važnost hashtagova – uglavnom zato što su pošiljatelji neželjene pošte koristili hashtagove da dođu na vrh feedova jer su postovi s hashtagovima bili postavljeni kronološkim redom. Također, čini se da se hashtagovi više ne mogu kliknuti.

Ali hashtagovi i dalje imaju svoje mjesto na platformi. Ključno je koristiti specifične i relevantne hashtagove koji opisuju sadržaj u pribadači. To će pomoći da se vaš sadržaj pronađe, posebno ako koristite Pinterest for Business.

Kako koristiti hashtagove na TikToku

TikTokeri koriste hashtagove na svojim video zapisima kako bi kategorizirali svoj sadržaj. Ove hashtagove također je moguće kliknuti, što znači da će se vaš sadržaj pojaviti uz druge relevantne videozapise. Kao i kod drugih društvenih platformi, korištenje hashtagova na TikToku pomaže povećati vaš doseg i pomaže algoritmu TikTok odlučiti koji korisnici vide vaš sadržaj na vrlo važnoj stranici ‘Za vas’.

Na LinkedInu ljudi nisu uvijek koristili hashtagove, ali oni na ovoj platformi rade na isti način kao i na bilo kojoj drugoj. Ne samo da vam mogu pomoći proširiti organski doseg, već možete izgraditi zajednicu oko svoje robne marke.

Za LinkedIn se obično preporučuju jedan do tri hashtaga. Oni se mogu dodati pomoću gumba “Dodaj” pod “Hashtagovi”

Korištenje hashtagova na LinkedInu može vaše objave prikazati ljudima izvan vaše mreže. Recimo da imate 500 LinkedIn veza, objavljivanje bez hashtaga ograničava vaš sadržaj na tu mrežu. Međutim, ako koristite hashtag kao što je #PPCMarketing, možete utrostručiti broj ljudi koji ga vide povećanjem angažmana i vjerodostojnosti vaše objave.

Kako dizajnirati strategiju hashtagova

Odaberite specifične hashtagove kad god je to moguće, jer što su specifičniji, vjerojatnije je da ćete privući ciljanu publiku. Početak svake riječi pišite velikim slovom, iako nije obavezno, kako biste svom postu dali kontekst i pokazali što pokušavate komunicirati.

Vaša konkurencija vjerojatno već koristi hashtagove u svojoj strategiji društvenih medija. Koliko su uspješni u privlačenju vaše zajedničke publike? Obratite pozornost na to koliko ili koliko malo koriste hashtagove i kakav je odgovor.

Nema konačnih odgovora kada je u pitanju koje hashtagove koristiti ili kako pristupiti svojoj strategiji.

Uspješna strategija hashtagova počinje poznavanjem vaše publike i odvajanjem vremena da se upoznate s onim što funkcionira na svakoj platformi. Osim toga, nastavit ćete učiti što funkcionira (a što ne) koristeći hashtagove kao dio vaše strategije društvenih medija i analizirajući svoje rezultate.

Hashtagovi su izvrstan alat za komunikaciju s vašim pratiteljima, kao i za povećanje angažmana i privlačenje novih kupaca.

Koristite hashtagove kako biste postali superzvijezda društvenih medija

Bilo da ste novi u društvenim medijima ili iskusni veteran, DMIjev certificirani tečaj marketinga društvenih medija pomoći će vam da shvatite sve prednosti društvenih medija. Od Facebooka do YouTubea i TikToka, shvatit ćete kako povećati angažman i proširiti svoj doseg. Također ćete naučiti kako osmisliti uspješnu strategiju društvenih medija i stvoriti zanimljiv društveni sadržaj (uključujući hashtagove!)

Izvor: ( www.digitalbalkan.com / mediaplan.ba