back to top

Klasični automobili budućnosti – Ovi će automobili postati klasici

Iako neke od prvih automobila možemo vidjeti i danas, većina ih je svoj put završila na odlagalištu otpada ili su kao reciklirani dio nastavili svoj put preko svojih “potomaka”, zahvaljujući agencijama i autootpadima koji otkupljuju i recikliraju automobile.

Klasični automobili postoje već više od jednog stoljeća, a njihovi korijeni mogu se pratiti unatrag do skalamerija na parni pogon i kroz prve izumitelje poput BenzMaybach i Ford krajem 19. i početkom 20. stoljeća.

No, što je izdvojilo automobile koji su postali klasici i koji će automobili postati dio muzejske zbirke u sljedećih 30 godina?

Što je uopće old timer?

Oldtimer je pojam koji ima više značenja. To može značiti ratni veteran, starija osoba ili osoba s Alzheimerom. Ali najpoznatije značenje je ono koje se odnosi na starinski automobil. Možda to niste znali postoji više klasa starinski automobili:

  • Predak – prije 31.12.1904
  • Veteran – proizveden u razdoblju od 1.1.1905. do 31.12.1918.
  • Berba – od 1.1.1919. do 31.12.1930.
  • Post berba – od 1.1.1931. godine do 31.12.1945.
  • Porat – od 1.1.1946. godine do 31.12.1960.
  • Oldtimer A – od 1.1.1961. godine do 31.12.1970
  • Oldtimer B – proizvodio se od 1.1.1970. i stariji od 30 godina.

Klasifikacija se također vrši i po stupnju očuvanosti. Međutim, čine li automobil klasikom same godine i očuvanost? Kako bi automobil otišao u povijest i postao klasik mora se po nečemu isticati čak i ako je to značajka koju većina ljudi smatra lošom.

Klasični automobili budućnosti

U srži Klasični automobil je onaj koji je bio prisutan dok ste odrastali. Možda je to bio auto o kojem ste sanjali u budućnosti. To se naravno mijenja iz godine u godinu, ljudi koji su sada u šezdesetim godinama gledat će automobile iz 50-ih, 60-ih i 70-ih, dok će mlađi ljudi gledati automobile iz 80-ih i 90-ih i novije.

Izazov za sve one koje zanimaju klasični automobili je pogodite koji će automobili postati klasici u sljedećih 30 godina?

Dodge Viper

Dodge Viper Klasični automobili budućnosti
Klasični automobili budućnosti

Manje rafiniran od ostalih superautomobila, Dodge Viper zauzima posebno mjesto u analima povijesti brzih automobila. Riječ je o razdoblju od 2010. do 2016. godine, tijekom kojeg istaknuti dvije generacije Vipera.

Viper nije za one sa slabim srcem. I kako se vozila budu razvijala prema autonomiji, Viper će biti zapamćen kao primjer sirovog, američkog pedigrea.

Mazda RX-8

mazda_rx-8_na_autocesti Klasični automobili budućnosti
Klasični automobili budućnosti

Predstavljen 2003., RX-8 bio je navodni nasljednik voljene treće generacije RX-7. I dok je “sedmica” sa svoja dva sjedala i turbo motorom izazivala grijeh, RX-8 motor sa 238 konjskih snaga pričvršćen je na manje brutalnu, ali još uvijek sposobnu šasiju. I da, RX-8 ima poseban set brava za pristup stražnjim sjedalima!

Reklamirao se opušteniji RX-8 pobjednik 10 najboljih automobila za 2004., 2005. i 2006. godinu. godina. Ali Mazda se kasnije koncentrirala na druge proizvode i zanemarila razvoj rotacijskog motora, a RX-8 je postao siroče. A kad je 2012. prestala proizvodnja, činilo se da se novi model s rotacijskim motorom više nikada neće pojaviti. Sve dok nije predstavljen prekrasni RX – Vision Concept.

Mitsubishi Lancer Evolution

kopljanik Klasični automobili budućnosti
Klasični automobili budućnosti

Od svojih deset verzija EVO je izborio mjesto za sebe u povijesti. Svaki od njih ima 2,0-litarski turbo motorpogon na sve kotače, a EVO X ima čak 400 KS. Tijekom godina EVO je išao rame uz rame s modelom Subaru Impreza STI, ali uspjeh koji je postigao je ono što razlikuje klasični automobil od onog koji je samo star.

U kasnim 1980-ima, Mitsubishi je ozbiljno počeo dominirati reli utrkama s turbo opremljenim Galantom VR-4 s pogonom na sva četiri kotača. Međutim, iako je Galant VR-4 imao određeni uspjeh, bio je prevelik. Dakle, Mitsubishi je stvorio prvi Lancer Evolution – EVO I iz 1992. trpajući motor tog automobila u manji Lancer. Njegove uloge u filmovima 2 Brzi 2 Žestoki i Brzi i žestoki a mnoge trkaće video igre su nezaboravne.

BMW E36

E36 je bio prvi M3 s rednim šestocilindričnim motorom a zajedno sa svojim poznatim 3,0-litrenim motorom sa 282 KS, ljepotica je inženjerstva. Njegova proizvodnja bila je hrabar odmak od vrlo traženog, trkaćeg E30.

E36 M3 dostupan je u svim oblicima – kupe s dvoja vrata, limuzina s četvera vrata i kabriolet, a napravljene su posebne varijante uključujući lagani M3 GT, kao i GT2, M3 – R i najljepši auto od svih igrica Need For Speed ​​​​ M3 – GTR.

Lotus Elise

lotus-elise

Izgradite automobil s upravljivošću motocikla. To je bila osnovna ideja. Elise je nevjerojatno lagan (oko 740 kg) i gotovo doslovno slijepljen, ali svojom dinamikom pruža veliko uzbuđenje.

Postoji nekoliko posebnih izdanja – za 111S i 160 sport – ali originalni S1 u svom najčišćem obliku vjerojatno će biti onaj s najvećom vrijednošću u godinama koje dolaze.

Imate malo više novca i pitate se gdje ga uložiti? Kupnja automobila s ovog popisa i njegovo zadržavanje, po mišljenju mnogih, dugoročno bi bila jedna od najpametnijih investicija. Bez obzira zanima li vas samo buduća vrijednost ili rijetkost, ne možete pogriješiti s ovim budućim klasicima.

Preporuka za još članaka: