Kako pokrenuti mali biznis u doba interneta i najboljih mogućnosti za uspjeh? Saznajte u nastavku najbolje savjete stručnjaka!
Pokretanje male tvrtke bez sumnje je velik pothvat, ali srećom to je nešto što svatko s dobrom idejom, snažnom radnom etikom i dobrim skupom resursa može postići.
Pokretanje poslovanja uključuje razmišljanje o poslovnom konceptu, pisanje poslovnog plana, razumijevanje financijske strane i konačno marketing i pokretanje. Ovo je prvi tekst na ovu temu, au sljedećem ćemo pisati o ostalim važnim aspektima za pokretanje posla, a to su upravljanje financijama, registracija, marketing i ono najvažnije, pokretanje poslovanja. Evo kako započeti mali biznis.
Postavljanje temelja
Odaberite ideju. To može biti proizvod koji ste oduvijek željeli proizvesti ili usluga za koju mislite da je ljudima potrebna. To čak može biti nešto za što ljudi još ne znaju da im treba, jer nije izmišljeno!
Prilikom odabira koncepta uzmite u obzir svoje talente, iskustvo i znanje. Ako imate određeni skup vještina ili talenta, razmislite kako se ti resursi mogu primijeniti da bi se zadovoljila neka vrsta potražnje na tržištu. Kombiniranje vještina i znanja s potražnjom na tržištu povećava vaše šanse za uspješnu poslovnu ideju.
Odredite svoje ciljeve. Želite nešto malo i održivo, što volite raditi i od čega želite imati stalan prihod? To su stvari koje je dobro znati vrlo rano.
Stvorite radno ime. To možete učiniti i prije nego što imate poslovnu ideju, a ako je ime dobro, može vam pomoći da definirate svoju poslovnu ideju. Kako vaš plan bude rastao i stvari počinjale dobivati oblik, savršeno ime tvrtke doći ćete do vas, ali nemojte dopustiti da vas to zaustavi u ranim fazama. Stvorite ime koje možete koristiti tijekom planiranja i nemojte se ustručavati promijeniti ga kasnije.
Uvijek provjerite koristi li netko drugi ime prije nego što ga odaberete. Pokušajte stvoriti ime koje je jednostavno i nezaboravno.
Odredite svoj tim. Hoćete li to učiniti sami ili ćete povesti prijatelja od povjerenja da vam se pridruže? Donosi puno sinergije na stol.
Sjetite se nekih od najvećih uspješnica novijeg doba, poput Johna Lennona i Paula McCartneyja; Bill Gates i Paul Allen; Steve Jobs i Steve Wozniak; i Larry Page i Sergey Brin. U svakom slučaju, partnerstvo je izvuklo najbolje s obje strane jednadžbe.
Razmislite o područjima u kojima ste ili slabi ili o kojima malo znate. Pronalaženje partnera kompatibilnih s vašom osobnošću koji mogu nadopuniti vaše znanje ili vještine odličan je način da osigurate da vaša tvrtka ima resurse potrebne za uspjeh.
Mudro birajte svoje partnere. Prilikom odabira osobe ili ljudi s kojima ćete graditi posao, budite oprezni. Čak i ako vam je netko najbolji prijatelj, to ne znači da ćete dobro surađivati na poslovnom planu. Počnite s osobom od povjerenja.
Pisanje poslovnog plana
Napravite poslovni plan. Poslovni plan pomaže vam definirati što mislite da vam je potrebno za pokretanje vašeg posla, velikog ili malog. Sažima značenje vašeg poslovanja u jednom dokumentu.
Također stvara mapu koju investitori, bankari i drugi dionici mogu koristiti pri određivanju kako vam mogu najbolje pomoći i pomoći im da odluče je li vaše poslovanje održivo ili ne. Vaš poslovni plan trebao bi se sastojati od elemenata prikazanih u koracima u nastavku.
Napišite opis svoje tvrtke. Opišite detaljnije svoju tvrtku i kako se općenito uklapa u tržište. Opišite svoj proizvod, njegove izvrsne značajke i zašto će ga ljudi htjeti. Odgovorite na sljedeća pitanja:
- Tko su potencijalni kupci? Nakon što shvatite tko su i što žele, osmislite marketinšku strategiju.
- Koju su cijenu spremni platiti za vaš proizvod ili uslugu? Zašto bi oni trebali platiti vaš proizvod ili uslugu, a ne konkurencija?
- Tko su vaši konkurenti? Napravite analizu konkurencije kako biste identificirali ključne konkurente. Saznajte tko radi nešto slično onome što vi planirate i koliko je u tome uspio. Jednako je važno pronaći nedostatke i ono što je uzrokovalo propast njihovog pothvata.
Napišite operativni plan. Ovo će opisati kako ćete proizvesti ili isporučiti svoj proizvod ili uslugu i sve uključene troškove.
Kako ćete kreirati svoj proizvod? Je li to usluga koju nudite ili je složenija – softver, fizički proizvod poput igračke ili tostera – kako će se izgraditi? Definirajte proces, od nabave sirovina do montaže do montaže, pakiranja, skladištenja i otpreme. Hoćete li trebati dodatne ljude? Sve te stvari moraju se uzeti u obzir.
Tko će voditi, a tko slijediti? Definirajte svoju organizaciju, od recepcionara do izvršnog direktora, i koju ulogu svaki ima u funkcijama i financijama. Poznavanje vaše organizacijske strukture pomoći će vam da lakše planirate svoje poslovne troškove i točno prilagodite koliko će vam kapitala biti potrebno za učinkovito poslovanje.
Dobivanje povratnih informacija. Prijatelji i obitelj izvrsni su resursi za postavljanje pitanja i dobivanje povratnih informacija – nemojte se ustručavati koristiti ih.
Marketing je važan
Napišite marketinški plan. Vaš operativni plan opisuje kako ćete proizvoditi svoj proizvod, a vaš marketinški plan opisuje kako ćete prodavati svoj proizvod. Prilikom izrade marketinškog plana pokušajte odgovoriti na pitanje kako će vaš proizvod prepoznati potencijalni kupci.
Morali biste uključiti vrstu Marketing koje ćete koristiti. Na primjer, hoćete li koristiti radijske oglase, društvene medije, promocije, billboarde, prisustvovati mrežnim događajima ili sve gore navedeno?
Također želite definirati svoju marketinšku poruku. Drugim riječima, što ćete reći kako biste uvjerili kupce da izaberu vaš proizvod?
Pokrijte financije. Financijska izvješća prevode vaše marketinške i operativne planove u brojke – dobit i novčani tok. Oni određuju koliko će vam novca trebati i koliko biste mogli zaraditi. Budući da je ovo najdinamičniji dio vašeg plana i možda najvažniji za dugoročnu stabilnost, trebali biste ga ažurirati mjesečno tijekom prve godine, kvartalno tijekom druge godine, a nakon toga jednom godišnje.
Pokrijte početne troškove. Kako ćete u početku financirati posao? Banka ili vlastita štednja: sve su to održive mogućnosti. Kada pokrećete posao, budite realni. Morate imati dovoljno spremnih rezervi za financiranje posla dok stvarno ne krene. Jedan od najsigurnijih puteva u neuspjeh je podkapitalizacija.
Za koju cijenu namjeravate prodati svoj proizvod ili uslugu? Koliko će vas koštati proizvodnja? Izradite grubu procjenu neto dobiti – uzimajući u obzir fiksne troškove kao što su najam, energija, zaposlenici itd.
Napravite izvršni sažetak. Prvi dio poslovnog plana je sažetak. Nakon razvoja ostalih dijelova, opišite cjelokupni koncept poslovanja, kako će se monetizirati, koliko će vam sredstava trebati, gdje se trenutno nalazi, uključujući pravni status, uključene osobe i kratku povijest, i sve ostalo što čini da vaš posao izgleda kao dobitak.
Izgradite proizvod ili razvijte svoju uslugu. Nakon što sve isplanirate, financirate i imate osnovnu razinu osoblja, krenite.
Preporučujemo da pročitate:
- Kako da napravite i organizujete smočnicu?
- Krški oblici – Sedam poznatih kraških polja!
- Skladni mišići i zdrav sportski duh: Zašto već danas treba da krenete na veslanje
- 10 Načina kako besplatno dobiti kriptovalute (bez kupovanja)
- Savjeti za upravljanje stresom na poslu i studiju
- Najbolji Android tableti u 2024!