Kako napraviti idealne domaće poslastice za bilo koju priliku?

Priprema poslastica za različite prigode može biti pravi izazov, ali i iznimno zadovoljstvo. Svaka poslastica koju pripremite nosi sa sobom posebnu pažnju i ljubav koju ulažete što je ključni faktor za njegov uspjeh.

Bilo da se radi o rođendanskoj torti, kolačima za obiteljsko okupljanje ili jednostavnom desertu za večeru, važno je da svaka poslastica bude izvrsnog okusa i izgleda. U ovom ćemo članku otkriti praktične savjete i trikove koji će vam pomoći da napravite svoj kolači i kolačići uvijek biti besprijekoran.

Stvaranje savršenih kolača zahtijeva pažnju prema detaljima i nekoliko ključnih koraka kako bi se osigurao uspjeh. Neki od najljepših, koji vas mogu dodatno inspirirati, Pogledaj ovdje. U nastavku teksta vam predstavljamo savjete koji će vam pomoći da vaša torta uvijek bude vrhunska.

Praktični savjeti za pravljenje savršene torte

Savršena torta zahtijeva pažljivo planiranje i izvođenje svakog koraka u procesu pripreme. Izdvojit ćemo nekoliko praktičnih savjeta koji će vam pomoći da vaša torta bude uvijek savršeno ukusna i estetski dopadljiva.

Sve počinje s visokokvalitetnim sastojcima. Na primjer, koristite pravi maslac umjesto margarina za bogatiji okus i bolju teksturu. Jaja i mlijeko trebaju biti sobne temperature jer će se tako bolje sjediniti s ostalim sastojcima i kolač dobiti ujednačenu strukturu.

Priprema kalupa je ključno. Kalup prije izlijevanja smjese namažite maslacem i pospite brašnom ili obložite papirom za pečenje. To će osigurati da se kolač lako izvadi iz kalupa bez pucanja.

Jedan od najvažnijih koraka je miješanje sastojaka. Uvijek počnite s maslacem i šećerom i miješajte dok ne postane svijetlo i pjenasto. Dodajte jedno po jedno jaje, dobro miksajući prije dodavanja sljedećeg. Dodajte suhe sastojke postupno, naizmjenično s tekućim sastojcima, kako biste osigurali jednoličnu smjesu.

Pečenje kolača na odgovarajućoj temperaturi je bitno. Zagrijte pećnicu i koristite termometar za pećnicu kako biste provjerili je li temperatura ispravna. Pečeni biskvit provjerite čačkalicom – ako izađe čista, biskvit je pečen.

Nakon pečenja, ostaviti tortu da se ohladi u kalupu 10-15 minuta, zatim prebacite na rešetku za hlađenje. Hlađenje na stalku sprječava kondenzaciju i ljepljivost.

Dekoracija je posljednji, ali ne i najmanje važan korak. Glazuru ili šlag dodajte tek kad se kolač potpuno ohladi. Dodajte kreativne detalje poput svježeg voća, čokoladnih strugotina ili jestivog cvijeća za vizualno impresivan završni detalj.

Primjenom ovih savjeta vaša će torta uvijek biti savršena – bogatog okusa, lijepe teksture i estetski dopadljiva.

Kako napraviti savršene palačinke?

Palačinke su omiljena poslastica diljem svijeta, poznate po svojoj jednostavnosti. Podijelit ćemo s vama nekoliko ključnih savjeta kako svaki put napraviti savršene palačinke.

Odabir sastojaka je također ključan ovdje. Ti koristiš svježe mlijeko, jaja i kvalitetno brašno. U zdjelu za miješanje dodajte dva jaja i dobro ih umutite. Postupno dodavati 250 ml mlijeka uz nastavak mućenja dok smjesa ne postane homogena.

Nakon toga postupno dodavati 125 g prosijanog brašna, miješajući dok se ne sjedini glatka smjesa bez grudica. Za dodatnu lakoću i prozračnost možete dodati prstohvat soli i žličicu vanilin šećera.

Odmaranje smjese je sljedeći ključni korak. Ostavite smjesu da odstoji barem 30 minuta u hladnjaku. To omogućuje opuštanje glutena i osigurava da su palačinke meke i elastične. Za to vrijeme možete pripremiti tepsiju.

Ti koristiš srednja neljepljiva tava za najbolje rezultate. Prije nego počnete peći, provjerite je li tava dobro zagrijana. Dodajte malo ulja ili maslaca i rotirajte posudu da se ravnomjerno rasporedi. Smanjite vatru na srednjoj temperaturi prije izlijevanja smjese.

Smjesu ulijte u posudu kutlačom, uvijek pazeći da ravnomjerno prekrijete dno posude. Pecite palačinke dok se na površini ne pojave mjehurići, a rubovi ne porumene. Pažljivo okrenite palačinku i pecite još nekoliko sekundi dok druga strana ne dobije zlatnu boju.

Posluživanje je važan dio pripreme savršenih palačinki. Možete ih poslužiti s različitim dodacima kao npr svježe voće, med čokoladni sirup, džem ili krem ​​sir. Kombinacije su beskonačne, a vaša će kreativnost pridonijeti jedinstvenom okusu svakog tanjura.

Pridržavajući se ovih savjeta svaka će palačinka biti savršeno pečena, mekana i ukusna.

Napravite domaći sladoled

Izrada domaćeg sladoleda umjetnost je koja zahtijeva pažnju na detalje i kvalitetne sastojke.

Koristite svježe mlijeko, vrhnje visoke masnoće, šećer i prave mahune vanilije ili ekstrakt. Za osnovna smjesa, pomiješajte 500 ml punomasnog mlijeka i 250 ml vrhnja u lončiću. Dodajte 150 g šećera i žličicu ekstrakta vanilije. Zagrijte na srednje jakoj vatri miješajući dok se šećer potpuno ne otopi, ali pazite da smjesa ne prokuha.

Dok se mliječna smjesa zagrijava, u drugoj posudi istucite četiri žumanjka dok ne postanu svijetla i kremasta. U žumanjke polako dodajte toplo mlijeko uz stalno miješanje da se jaja ne skuhaju. Vratite smjesu u lonac i nastavite zagrijavati na laganoj vatri uz stalno miješanje dok smjesa ne postane dovoljno gusta da možete premazati poleđinu žlice.

Nakon toga smjesu procijedite kroz gusto cjedilo uklonio sve moguće grudice. Ostavite smjesu da se potpuno ohladi, prvo na sobnoj temperaturi, a zatim u hladnjaku najmanje četiri sata, najbolje preko noći. Ohlađena smjesa omogućit će da se sladoled pravilno zamrzne i dobije kremastu teksturu.

Nakon što se smjesa ohladi, prebacite je u aparat za sladoled i slijedite upute proizvođača. Ako nemate aparat za sladoled, smjesu možete staviti u plitku zdjelu i zamrznuti, miješajući svakih 30 minuta da se razbiju kristalići leda i postigne glatka tekstura.

Eksperimentirajte s različitim okusima dodavanjem svježeg voća, komadića čokolade, orašastih plodova ili preljeva od karamele tijekom miješanja. Rezultat će biti bogat, kremast sladoled koji može konkurirati bilo kojem kupovnom, ali uz dodatak domaće ljubavi i brige.

Priprema domaćih delicija može biti izuzetno zadovoljstvo i prilika da pokažete svoju kreativnost u kuhinji. Nadamo se da su vam ovi savjeti pomogli da poboljšate svoje kulinarske vještine i da ćete uživati ​​u izradi ovih slatkih remek-djela za svoje najdraže.


Izvor: ( beleske.com / MediaPlan.ba )

Što je samoobrazovanje?

Znanje je moć! Svaki čovjek teži znanju i na svom putu prolazi različite oblike obrazovanja (tri temeljna oblika obrazovanja u suvremenom društvu) – od neformalankraj formalan do neformalantzv samoobrazovanje koje pojedinac za sebe organizira izvaninstitucionalno. Gdje će se na tom putu zaustaviti, koje će si granice postaviti, hoće li stati ili posustati ovisi o tome koliko je u sebi spoznao što je zapravo znanje – jedino što nam nitko ne može oduzeti.

Naravno, u toj mjeri među različitim oblicima obrazovanja nije slučajno da samoobrazovanje zauzima posljednje mjesto.

Put do samoobrazovanja, u kontekstu cjeloživotnog učenja (Cjeloživotno učenje), podrazumijeva da ste prošli kroz faze neformalnog i formalnog obrazovanja te da za postizanje veće razine samousavršavanja imate sve potrebne sposobnosti i vještine da se sami obrazujete, odnosno vlastitim trudom i bez pomoć drugih.

Istina je da je učitelj taj koji otvara vrata, ali učenik je onaj koji ulazi. Posvetivši se učenju, iz dana u dan postaje sve većia ako može koristiti ono što zna, naučit će i ono što ne zna.

Zanimljiva je metafora sante leda: vidljivi dio iznad vode čini 20% – učenje koje se odvija u institucionalno organiziranim oblicima, ostatak pod vodom čini 80% – samousmjereno ili samoplanirano učenje, t.j. samoobrazovanje.

Vlastiti tempo i stil učenja

Odrasli preferiraju samoobrazovanje, kao strategiju cjeloživotnog učenja, jer imaju želju i potrebu za određivanjem vlastiti tempo i stil učenjafleksibilna strategija učenja, želja za oblikovanjem vlastite strukture projekta učenja, kao i odgovarajuća razina samoobrazovne kompetencije. O ovoj temi, sa znanstvenog i stručnog stajališta, detaljno govori prof. dr.sc načelnik Alibabićredoviti profesor na Filozofskom fakultetu u Beogradu, znanstveno polje andragogija.

“Iza pitanja o obrazovanju stoji pitanje o čovjeku.” Svako obrazovanje zapravo pretpostavlja odgovor na pitanje: Što je čovjek? (…) To nije samo znanstveni odgovor, kakav bi netko od humanističkih znanosti mogao dati na takvo pitanje, nego puno bogatiji i dublji odgovor, filozofski odgovor. U dubini tog pitanja krije se još jedno pitanje koje naš suvremeni svijet pokušava sakriti, a koje je ipak temelj obrazovanja: kakav bi muškarac trebao biti? Slijedimo li Kanta, pitanje: tko sam ja nužno dovodi do drugog pitanja: Tko bih trebao biti?ˮ (Robert Redeker, francuski esejist).

samoobrazovanje

Svaki čovjek treba biti obrazovan, a visoko obrazovanje treba svakog običnog čovjeka učiniti kulturnom osobom. Formalnim obrazovanjem čovjek stječe osnovna znanja iz različitih područjaprije svega iz velikih kulturnih disciplina kao što su fizika, biologija, povijest, sociologija i filozofija. Upoznaje fizičku strukturu svijeta, osnovne teme organskog života, povijesne procese, strukturu i funkcioniranje društvenog života, kao i obrise svemira.

Tijekom daljnjeg školovanja stječe i mnoga druga znanja iz područja zanimanja koje je odabrao i kojim se pretežno bavi kroz život. Taj prijeđeni put je i put do profesionalizma. Čemu treba težiti ne samo pojedinac, već i obrazovni sustav kroz koji prolazi.

Samoobrazovanje je nastavak tog puta, nedovršeni proces i oblik samousavršavanja jer je

samoobrazovanje je uvijek obrazovanje, i obrnuto. Ili, da se poslužimo Nietzscheovim riječima, za samoobrazovanje čovjek mora biti hrabar i odlučan, biće okrenuto sebi, a ne stroj za mišljenje, pisanje i govorˮ (Vesna Stanković Pejnović, Od obrazovanja do samoobrazovanja).

I u svijetu i kod nas, prateći službene dokumente vezane uz obrazovni proces, primjećujemo da se od samog početka formalnog obrazovanja inzistira na pripremi za proces usavršavanja, odnosno samoobrazovanja.

Kvintilijan je još u prvom stoljeću poslije Krista, kao ugledni učitelj i pedagog koji je značajno pridonio obrazovanju i odgoju mladeži, smatrao da je razvoj duhovne radoznalosti i sposobnosti za samostalno učenje glavna zadaća nastave.

Promatramo li ciljeve, ishode i standarde odgoja i obrazovanja, uočavamo da su kompetencije povezane s procesom samoobrazovanja.

Samoodgoj kao teoretsku kategoriju susrećemo još u razmišljanjima starogrčkih filozofa. Sa samoobrazovnom praksom i mnogo ranije, jer je obrazovanje kao stjecanje znanja i iskustva imalo obilježja samoučenja.ˮ (Š. Alibabić).

Ključ svega je motivacija. Stečeno znanje, akumulirano i razvrstano, pomaže pojedincu da nastavi proces proširivanja znanja i kada je prepušten sam sebi, kada nema učitelja ili mentora, kada je sva odgovornost na njemu.

Prateći suvremeni trenutak i vrijeme u kojem živi, ​​pojedinac nastavlja putem istraživanja i stjecanja određenih kompetencija. Emancipacija čovjeka danas podrazumijeva, uz klasično obrazovanje, u korak s razvojem informacijskih tehnologija, usmjerenost na samoobrazovanje, individualno učenje koje vodi u svjetliju budućnost. Takvo učenje je stalan proces, a njegov opseg i priroda ovise isključivo o pojedincu.

Teme kao što su obrazovanje, samoobrazovanje, informacijske tehnologije, strategije danas imaju primat, o njima se govori, piše, raspravlja, na njima se inzistira, ali nažalost nisu istisnule temu neobrazovanosti ili krize obrazovanja.

Neobrazovanost danas, dakle, nije intelektualni deficit, nije manjak informacija, nije defekt kognitivne kompetencije (iako će svega toga i dalje biti), već je to odricanje od volje da se nešto uopće razumije. . Gdje god se danas govori o znanju, radi se o nečem drugom od razumijevanjaˮ (Konrad Paul Lisman).

Nažalost, cjeloživotno učenje danas je postalo samo sebi svrha, a ne sredstvo koje bi služilo pojedincu. Spomenuti autor Konrad Paul Lisman, profesor Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Beču i znanstvenik godine (za 2006.), zastupa tezu da u suvremenom društvu dolazi do sve veće industrijalizacije znanja. U prilog tome navode se primjeri modula i modularizacija, evaluacija, bolonja, bodovi, rang liste, visoke stope akademski obrazovanih građana itd. Lisman u akciji Teorija neznanja: Zablude društva znanja govori o omalovažavanju znanstvenika i nepoštivanju znanja.

„Krize obrazovanja nisu krize obrazovanja; to su životne krize; (…) kada društvo nije u stanju poučavati, to nije slučajan nedostatak aparata ili industrije; kada društvo nije u stanju poučavati, to znači da ne može poučavati samo sebe; za cijeli ljudski rod poučavati u osnovi znači biti poučen; društvo koje ne poučava je društvo koje ne voli sebe; koja sebe ne cijeni; a to je slučaj s modernim društvom” (Charles Peggy).

Bez obzira na to govorimo li o samoobrazovanju kao o samostalnom učenju ili samoplaniranom učenju ili jednostavno kao o samostalnom učenju, moramo imati na umu da znanje ne podrazumijeva gomilanje određenih činjenica. Informacija ne predstavlja znanje, potrebno je razvijati sposobnost analize i kritičkog mišljenja.

“Obrazovanje je individualistička kulturna svijest, um usmjeren na njegovanje, oblikovanje, produbljivanje i dovršavanje vlastitog Ja” (Goethe).

Za kraj bi bilo zgodno vratiti se na početak ovog teksta, točnije na prvu misao i neizbježno Francis Bacon. Vjerujući da je znanje moć, engleski će filozof na suđenju pred engleskim parlamentom reći: Gospodo moji, ovo je moj rad, moja ruka i moje srce! Za stvaranje vlastitog djela, srcem i rukama, trebat će vam i znanje, odnosno skup svih onih znanja koja ste stekli kroz institucije, ali i kroz samoobrazovanje. Neka vam to znanje ne bude samo sebi svrha, već sredstvo kojim ćete kreirati vlastito djelo – djelo koje će govoriti i poslije vas.

ProfesorStručnjak

Post Što je samoobrazovanje? prvi put se pojavio na Blogovi o obrazovanju u XXI stoljeću -.
samoobrazovanje.rs

Kako zdrave navike potiču kreativnost i učenje?

U modernom svijetu, gdje su informacije dostupne na svakom koraku, važno je ne samo kako učimo, već i kakve navike pritom razvijamo. Zdrave navike mogu značajno utjecati na našu sposobnost učenja i kreativnost. U ovom članku ćemo pogledati kako pravilna prehrana, tjelesna aktivnost, kvalitetan san i tehnike opuštanja mogu poboljšati vaše mentalne sposobnosti.

Zdravlje kroz prehranu

Prva i osnovna stvar kada govorimo o zdravim navikama je prehrana. Što unosimo u svoje tijelo izravno utječe na naše mentalno zdravlje i kreativnost. Hrana bogata antioksidansima, vitaminima i mineralima može poboljšati naše kognitivne funkcije i potaknuti kreativno razmišljanje. Istraživanja pokazuju da određene hranjive tvari, poput omega-3 masnih kiselina, vitamina B-kompleksa i cinka, igraju ključnu ulogu u funkcioniranju mozga.

Uključivanje namirnica poput ribe, orašastih plodova, voća i povrća u vašu svakodnevnu prehranu može donijeti mnoge dobrobiti. Osim toga, istraživanje je pokazalo da konzumacija kakaovca, može poboljšati protok krvi u mozgu i povećati razinu neurotransmitera, što dovodi do bolje koncentracije i kreativnosti, stoga odaberite najbolji organski kakao prah i započnite sa zdravim navikama.

S druge strane, važno je izbjegavati prerađenu hranu, šećeri i visokokalorične grickalicešto može dovesti do brzih promjena raspoloženja i smanjene energije. Držite se uravnotežene prehrane koja uključuje raznoliku hranu i primijetit ćete poboljšanje koncentracije, raspoloženja i kreativnosti. Pravilnim odabirom hrane možete stvoriti idealne uvjete za učinkovito učenje i rad.

Tjelesna aktivnost kao izvor inspiracije

Tjelesna aktivnost još je jedan ključni čimbenik koji utječe na našu kreativnost i sposobnost učenja. Redovito vježbanje povećava dotok krvi u mozakšto rezultira većim unosom kisika i hranjivih tvari u moždane stanice. Može značajno poboljšati vašu sposobnost razmišljanja i rješavanja problema. Ne samo da tjelovježba poboljšava fizičko zdravlje, već i mentalno zdravlje otpuštanjem endorfina, hormona sreće koji smanjuju stres i poboljšavaju raspoloženje.

Uključivanje tjelesne aktivnosti u vašu dnevnu rutinu može donijeti brojne dobrobiti. Na primjer, kratak šetnja ili vas joga može osvježiti i donijeti nove ideje. Čak vam i aktivnost poput vožnje bicikla može pomoći da se opustite i potražite inspiraciju u prirodi. Kada ste fizički aktivni, vaša energija i kreativnost se povećavaju, što vam omogućuje brže i lakše rješavanje izazova učenja.

Osim toga, vježbanje može poslužiti kao oblik meditacije. Fokusiranjem na svoje tijelo i pokrete, možete osloboditi svoj um od nepotrebnih misli i stresa. U tim trenucima često se javljaju nove ideje i rješenja za probleme koji vas muče. Uključivanje tjelesne aktivnosti u vaš raspored ne samo da će poboljšati vaše zdravlje, već i pozitivno utjecati na vašu sposobnost učenja i kreativnosti.

Kvalitetan san kao temelj učenja

Kvalitetan san je drugo neizostavan čimbenik očuvanja kreativnost i poboljšanje procesa učenja. Tijekom sna mozak obrađuje informacije, formira sjećanja i vraća energiju. Nedostatak sna može dovesti do smanjenja kognitivnih funkcija, što vam otežava koncentraciju i donošenje odluka.

Preporuča se da odrasli spavaju između sedam i devet sati svake večeri. U tom razdoblju mozak prolazi kroz različite faze sna, uključujući i REM fazu koja je ključna za kreativnost. Tijekom REM faze dolazi do pojačanog sanjarenja koje može biti izvor inspiracije i novih ideja. Kvalitetan san također pomaže u konsolidaciji učenja i pamćenju novih informacija, što je ključno za uspjeh u školi ili na poslu.

Za poboljšanje kvalitete sna, razvijte rutinu koja uključuje opuštajuće aktivnosti prije spavanjapoput čitanja ili meditacije. Izbjegavajte ekrane i stimulativne aktivnosti koje mogu otežati zaspati. Također, stvorite ugodno okruženje za spavanje – tamna, tiha i hladna soba može učiniti čuda za kvalitetu vašeg sna. Kad se dobro naspavate, vaša će kreativnost procvjetati, a učenje će postati lakše i učinkovitije.

Tehnike opuštanja za bolju koncentraciju

U modernom životu, stres može biti ozbiljna prepreka kreativnosti i učinkovitom učenju. Stres može dovesti do tjeskobe i smanjene motivacije, što negativno utječe na vašu sposobnost razmišljanja. Zato je važno usvojiti tehnike opuštanja koje će vam pomoći da se oslobodite stresa i vratite fokus.

Meditacija, duboko disanje i vježbe svjesnosti mogu vam pomoći da se opustite i pronađete unutarnji mir. Redovito vježbanje ovih tehnika može poboljšati vašu koncentraciju i kreativnost. Na primjer, samo nekoliko minuta meditacije dnevno može vam pomoći da se oslobodite stresa i jasno razmišljate. Kada ste opušteni, lakše dolazite do novih ideja i rješenja problema.

Osim toga, vježbe istezanja i joga su također izvrsne aktivnosti za smanjenje napetosti i poboljšanje cirkulacije. Kada se osjećate dobro u svom tijelu, vaša mentalna jasnoća će se poboljšati. Na kraju, ne zaboravite na važnost uzimanja pauza tijekom učenja. Kratki odmori između sesija mogu vas osvježiti i pomoći vam da se bolje usredotočite. Uvođenjem ovih tehnika opuštanja stvorit ćete idealne uvjete za kreativno razmišljanje i učenje.

Usvajanje zdravih navika može značajno povećati vašu kreativnost i sposobnost učenja. Pravilna prehrana, redovita tjelovježba, kvalitetan san, tehnike opuštanja i pozitivno okruženje igraju ključnu ulogu u tom procesu. Uključivanjem ovih savjeta u svoju svakodnevnu rutinu, možete stvoriti idealne uvjete za razvoj svojih mentalnih sposobnosti.

The post Kako zdrave navike potiču kreativnost i učenje? prvi put se pojavio na Blogovi o obrazovanju u XXI stoljeću -.
samoobrazovanje.rs

Kako tehnologija može pomoći osobama sa specifičnim potrebama tijekom studija?

Ljudi sjede i stoje okupljeni oko računala na stolu.

Tehnologija neprestano mijenja način na koji učimo, radimo i komuniciramo. To je posebno važno za studente sa specifičnim potrebama, kojima suvremeni uređaji i softveri omogućuju lakše suočavanje s izazovima obrazovanja. Osim toga, tehnologija omogućuje studentima sa specifičnim potrebama da se osjećaju neovisno i ravnopravno u akademskom okruženju.

U tekstu ćemo se osvrnuti na različite aspekte tehnologije koji ovim studentima mogu olakšati studiranje, pružiti podršku i poboljšati svakodnevni život.

Prilagodljive tehnologije za osobe oštećena sluha

Studenti s oštećenjem sluha često se suočavaju s izazovima u komunikaciji i praćenju predavanja. Moderne tehnologije nude rješenja koja omogućuju lakše razumijevanje sadržaja i interakcija s profesorima i kolegama. Na primjer, aplikacije za transkripciju govora u tekst u stvarnom vremenu omogućuju vam praćenje predavanja čak i ako ne čujete govor izravno.

Ako trebate slušni aparatdanašnja tehnologija nudi opcije koje nisu samo učinkovite, već i diskretne. Moderni slušni aparati mogu se spojiti na pametne telefone ili tablete, omogućujući izravno pojačanje zvuka iz uređaja ili okoline. To je to neprocjenjive vrijednosti tijekom predavanja, grupnih rasprava ili pri korištenju audio materijala.

Osim toga, video konferencija s mogućnošću titlova i aplikacija za instant prijevod pružiti dodatnu podršku. Studenti oštećena sluha sada mogu ravnopravno sudjelovati u online predavanjima i seminarima bez ovisnosti o drugima u prijenosu informacija. Osobe s oštećenjima sluha mogu koristiti ove tehnologije za učenje i komunikaciju uz jednak pristup drugim učenicima.

Pametni alati za osobe smanjene pokretljivosti

Učenicima smanjene pokretljivosti tehnologija može znatno olakšati svakodnevne zadatke i omogućiti veći stupanj samostalnosti. Električna invalidska kolica s ugrađenim GPS-om olakšavaju navigaciju po kampusu, dok pametni senzori omogućuju prilagodbu invalidskih kolica specifičnim potrebama korisnika.

Tableti i prijenosna računala s glasovnim naredbama pružaju mogućnost pristupa internetupisanje bilješki i slanje poruka bez potrebe za korištenjem tipkovnice ili miša. Na primjer, softver poput Dragon NaturallySpeaking omogućuje diktiranje teksta i upravljanje uređajem glasom, čime se eliminira potreba za ručnim unosom podataka.

Osim toga, pomoćni roboti sve su češći u kampusima diljem svijeta. Ovi uređaji mogu preuzimati knjige iz knjižnice, nositi materijale i obavljati druge zadatke koji zahtijevaju fizički napor. Ova rješenja ne samo da olakšavaju svakodnevni život, već omogućuju veću usredotočenost na akademske dužnosti.

Tablet na otvorenoj knjizi na školskoj klupi.

Vizualne tehnologije za osobe oštećena vida

Osobe s oštećenjem vida često se suočavaju s izazovima u čitanju, pisanju i kretanju digitalnim sadržajem. Srećom, današnja tehnologija nudi niz rješenja za pomoć studentima s tim potrebama.

Brailleovi zasloni omogućuju da tekstualni sadržaj bude dostupan na korisniku jednostavan način. Ovi su uređaji posebno korisni za učenike koji moraju čitati dugačke materijale ili pripremati eseje. Osim toga, softver za čitanje zaslonakao što su JAWS ili NVDA, omogućuju čitanje teksta naglas s računala ili mobilnih uređaja.

Drugo rješenje su one pametne naočale koje koriste umjetnu inteligenciju za prepoznavanje teksta i predmeta u okruženju. Ove naočale mogu prepoznati tekst s papira ili zaslona i čitati ga naglas korisniku. Također, navigacijski sustavi za osobe oštećena vida, poput aplikacije Be My Eyes, pružaju pomoć u stvarnom vremenu s volonterima koji pomažu korisnicima da se orijentiraju u prostoru.

Digitalni alati za podršku mentalnom zdravlju

Studenti s mentalnim problemima, kao npr anksioznost ili depresije, često se suočavaju s poteškoćama u organizaciji vremena, koncentracije i motivacije. Digitalni alati koji podržavaju mentalno zdravlje pružaju učinkovitu podršku ovim studentima.

Aplikacije za bilježenje i organiziranje zadataka, kao što su Notion ili Trello, pomažu u planiranju odgovornosti i smanjuju stres. Osim toga, aplikacije za meditaciju i opuštanje kao što su Headspace i Calm omogućuju svakodnevnu brigu o mentalnom zdravlju putem vođenih vježbi disanja i opuštanja.

Za one koji se suočavaju s ozbiljnijim problemima, internetske platforme za terapiju poput BetterHelp to omogućuju pristup stručnim savjetnicima i psiholozima. Ova rješenja pružaju anonimnost i fleksibilnost, što ih čini idealnim za studente koji možda nemaju vremena ili mogućnosti redovito posjećivati ​​terapeuta.

Tehnologija ne samo da pruža alate za rješavanje problema, već i osnažuje učenike da preuzmu kontrolu nad svojim mentalnim zdravljem i pronađu ravnotežu između akademskih obveza i osobnog blagostanja.

Tehnologija igra ulogu u poboljšanju kvalitete obrazovanja učenika s posebnim potrebama. Bez obzira imate li problema sa sluhom, vidom, smanjenom pokretljivošću ili psihičkim problemima, moderna rješenja olakšavaju prevladavanje prepreka i pružiti priliku za jednakost u obrazovanju.

Prilagodljivi uređaji, softver i aplikacije omogućiti svakom učeniku da maksimalno iskoristi svoje potencijale. Važno je prepoznati potrebe i istražiti mogućnosti koje tehnologija nudi kako biste osigurali najbolje moguće iskustvo tijekom studija.

Zapamtite, tehnologija nije samo alat, već i saveznik u postizanju akademskih i osobnih ciljeva. Iskoristite njegove prednosti i otvorite vrata boljoj budućnosti.


beleske.com

Emocije i njihova važnost u našem životu

U nedjelju, 30. rujna 2018. godine u amfiteatru Tehnološko-metalurškog fakulteta Sveučilišta u Beogradu održana je izuzetno zanimljiva tribina u organizaciji Razvojnog centra Agape iz Beograda, sukladno mjestu polaska transakcijska analiza (TA) i OLI metode (integrativna psihodinamska psihoterapija).

Kapacitet velikog amfiteatra bio je popunjen do posljednjeg mjesta, a zainteresirani slušatelji pozorno su slušali i sudjelovali u dijalogu koji je vodio gđa Mira Marojevićpsihološki savjetnik, dakle g. Filip Stojkovićteolog i psihološki savjetnik i g. Ivan Gavrilovićpsihoterapeut i teolog.

Tema predavanja bile su emocije i njihova važnost u našem životu.

Emocije se često spominju bez puno razmišljanja. Reći da netko jest emotivan je zapravo pleonazam, jer svaki čovjek ima emocije, budući da su nam one urođene. Način na koji se netko suočava s emocijama, kako i koliko ih izražava i kako njima upravlja – to je ono što ljude čini različitima jedne od drugih i predstavlja plodno područje gdje svatko može “raditi na sebi” i graditi na sebi.

žena čita

Prvo postavljeno pitanje bilo je:

Što su emocije?

Svaki od prisutnih slušatelja sam je sebi odgovorio na ovo pitanje, a govornici su kasnije dali stručan odgovor na to pitanje, odnosno nekoliko mogućih odgovora.

Moj odgovor je bio otprilike ovakav:

Emocije su tijek životne energije u čovjeku, odnosno način na koji njegovo Ja reagira na ono što ga okružuje i što mu se događa; oni su putokazi koji postoje s razlogom a koje treba napomenuti. Moj je odgovor, rekao bih, pogodio srž stvari, jer sama riječ emoverlatinskog porijekla, u korijenu ove riječi označava kretanje, a emocije karakterizira fluidan karakter.

Mogli bismo čak napraviti malu lingvističku dosjetku i reći da emocija nije imenica, već glagol. To kretanje je uvijek kretanje od nečega, ili prema nečemu.

Drugo pitanje koje je postavljeno bilo je:

Što osjećate kada vidite prosjaka i o čemu razmišljate?

Čitateljima bih prepustio da razmišljaju o ovoj temi, a siguran sam da će na taj način otkriti puno o sebi.

Cilj ovog predavanja bio je, kako sami autori ističu, proširivanje svijesti i znanja o emocionalnom životuodnosno pokušaj da emocije rade za nas, a ne protiv nas, radi postignuća emocionalna kompetencija.

Prema moći koju ljudi posjeduju na ovom području, ljudi se mogu podijeliti u tri skupine:

  • ljudi koji svoje emocije uspješno drže pod kontrolom;
  • emocionalno bespomoćni: ljudi koji nemaju kontrolu nad svojim emocijama, tj. emocije imaju moć nad njima;
  • samopouzdane osobe – osobe koje posjeduju moć proizašlu iz svjesnosti emocija i koje njima upravljaju na najbolji mogući način.

Ako pogledamo ove tri skupine, kojoj biste željeli pripadati?

A u koju skupinu vi spadate?

Vjerojatno najpoželjnija od tri navedene skupine bila bi posljednja: dakle, biti samosvjesna osoba, koja je svjesna svojih emocija, koja ne bježi od njih, tj. ne “pomete ih pod tepih“, već se uspjela suočiti s njima i svladati ih na primjeren način.

Preostale dvije skupine predstavljaju krajnosti koje u praksi pokazuju značajne nedostatke.

Autori koji predstavljaju uzore na koje se pozivaju predstavnici Razvojnog centra Agape su: Claude Steiner, Erich Bern, Zoran Milivojević, Nebojša Jovanović i Albert Ellis.

To je istaknuto na ovoj tribini da se danas favorizira intelekt (racionalno načelo), u odnosu na emocije (iracionalno, afektivno). Predstavlja svojevrsni civilizacijski mit koji vjerojatno potječe iz vremena pobjede kartezijanske logike, odnosno Descartesove krilatice: Cogito – ergo sum!

U današnje vrijeme izražena emotivnost smatra se u najmanju ruku nepoželjnom, a često je i predmetom ismijavanja. Ljudi pokušavaju držati emocije pod kontrolom, kao da su emocije nešto sramotno ili nepoželjno, pogotovo ako su negativne.

To je razlog zašto većina ljudi nikada ne bi željela da ih drugi vide kako plaču, na primjer. Iako pretjerana emotivnost također nije najbolja preporuka za kvalitetan život, posljedice potiskivanja emocija svakako su neželjene i mogu dovesti do ozbiljnih stanja kao što su: anksioznost, panični poremećaj, depresija, psihosomatske bolesti, nedostatak empatije (nelagoda). s tuđim emocijama), a sve to dovodi do pada kvalitete života.

Suvremenog čovjeka karakterizira i favoriziranje ugodnih nad neugodnim emocijama. Posljedice toga su, nažalost, pojave kao što su narkomanija, alkoholizam, ovisnost o seksu i slične vrste ovisnosti, odnosno isključivo hedonističko ponašanje. Neugodne emocije, kao i ugodne, neizbježne su i čine teksturu života.

Upravo su neugodne emocije, kojih ima jako puno (poput straha, ljutnje, tuge, brige…), bile zaslužne za opstanak u tijeku evolucije.

Emocije su naša prilagodba situaciji, događaju, pojavi, osobnosti itd. One su urođene. Beba dolazi na svijet s emocijama, a one joj u početku služe za preživljavanje i komunikaciju sa skrbnikom, pa na početku našeg života imaju ulogu evolucijskog održavatelja, dok nam emocije kasnije u životu služe za prilagodbu u svim vrstama odnosima i događajima nad kojima ponekad imamo, a ponekad nemamo kontrolu.

Tako je npr. tuga normalna emocija prilagodbe na gubitak, radi nastavka života, kako ne bi došlo do stanja tzv. zaglavljenost.

 

KER model (model kružne emocionalne reakcije)

U predavanju je potom ukazano na važnost tzv KER model (model kružne emocionalne reakcije) u percipiranju emocija, koji slijedi shemu:

Stimulus (vanjski podražaj) → Percepcija → Apercepcija → Valorizacija → Emocionalna tjelesna reakcija → Tendencija djelovanja → Konačna misao → Djelovanje.

U okviru KER faze modela valorizacija (vrednovanje – pridavanje značaja i značenja nekoj pojavi ili osobi) i konačno mišljenje najvažniji su i često su točke na kojima dolazi do pogreške u programiranju emocionalnog odgovora (kada npr. nekoj pojavi ili događaju ili osobi pripisujemo osobine, značenje ili važnost koje oni zapravo nemaju, a zatim ponašamo se u skladu s tim, pogrešnim, uvjerenjem).

Najvažniji zaključak rasprave o ovom modelu je sljedeći:

Naša uvjerenja nisu isto što i činjenice!

To uvijek treba imati na umu.

Kako bismo ostvarili realan uvid u naše emocionalne reakcije, nužni su određeni misaoni procesi, posebice mentalizacija i neutralizacija.

Mentalizacija ili refleksija je način prevladavanja automatizma emocija. Emocije su često automatizirane jer ljudski mozak radi po principu štednje energije.

Ako smo nešto osjetili u jednoj situaciji, veća je vjerojatnost da ćemo se tako osjećati i u sljedećoj sličnoj situaciji, osim ako svjesno ne pokušamo promijeniti obrazac emocionalnog reagiranja.

Na taj se način liječe određena neurotična stanja – svjesnim radom na refleksiji i pripisivanjem različitih sadržaja automatiziranom emocionalnom odgovoru na zadane situacije.

Neutralizacija je sposobnost da se svoje misli zadrže unutar razumabez obzira na snagu podražaja.

Optimistična poruka ovog predavanja je da je moguće imati kontrolu nad svojim emocijama, da je mišljenje u stanju promijeniti emocionalne obrasce. Mi proizvodimo emocije – mi smo odgovorni za njih. Emocija nastaje na temelju naše mašte – jer mišljenje je starije od emocija. Mi stvaramo vlastita stanja procesuirajući ono što nam se događa.

ABC model – model kognitivno-bihevioralne psihoterapije

Predavači su naglasili da ABC model – model kognitivno-bihevioralne psihoterapije, koji je iznimno važan za prethodno navedene, a čiji je tvorac Albert Ellis (A – Radnja, B – Uvjerenje, C – Posljedica).

Prema tom modelu, ako se predomislimo – moći ćemo kontrolirati svoje emocije. To je korisna vještina koju bi mnogi od nas željeli imati, zar ne?

Kao primjer možemo uzeti situaciju razvodkoji je svakako jedan od najstresnijih.

Jednadžba u glavi mnogih čitatelja sigurno će biti: razvod = depresija, zaboravljajući da između te dvije komponente jednadžbe postoji nešto suštinski važno, tj. uvjerenja.

Oni uključuju stavove pojedinca o braku i njegovoj vrijednosti, društvenim posljedicama razvoda, posljedicama za djecu itd. Naša reakcija na stresnu situaciju ovisit će o našim osobnim uvjerenjima.

Ako vjerujemo da brak nije bitan za naš identitet, razvod nam neće biti previše težak. Ako vjerujemo da smo samo vrijedni braka, bit ćemo ozbiljno emocionalno ugroženi.

Što možemo učiniti u ovakvim vrlo stresnim situacijama?

Treba slijediti ABC modelpa razmislite o svojim uvjerenjima i promijenite ih, ako je potrebno; vidjeti stvari iz druge perspektive. To je dobra strategija preživljavanja. Ako se duboko zamislimo, emocija slabi, odnosno uspijevamo je nekako kanalizirati, što nam je i cilj.

Emocija nikada neće oslabiti ako je potiskujemo,”guramo pod tepih“, naprotiv, tada će jačati i eskalirati možda u najneprikladnijem trenutku.

Dakle, osoba koja se razvodi trebala bi preispitati vlastita uvjerenja o braku i bračnom životu, kao i sagledati svoje greške iz prošlosti i pokušati ih ispraviti. Uvijek je potrebno provjeriti jesu li naša uvjerenja jednaka činjenicama. U mnogim slučajevima nije tako.

Bit bihevioralne terapije je promijeniti dio B (sustav uvjerenja), odnosno promijeniti uvjerenja, jer A (sam događaj) ne možemo promijeniti, a C ovisi o B. Na taj način konačno dolazimo do emocionalne kompetencije.

Emocija je primarni oblik mišljenjaonaj kome jezik (riječi) nije potreban (za razliku od logičkog mišljenja ili govora). Emocije su, naime, i cilj sve što radimo. Činimo mnoge stvari u životu da bismo se osjećali ovako ili onako.

Emocije su i uzrok i cilj.

One su naše osnovne prosudbe o onome što nam se događa. Spoznaja je sljedeća razina koja se temelji na našim primarnim prosudbama.

Ego osobe vrlo rano razvija sposobnost obrade emocija. Tu je uključeno određeno programiranje, ovisno o tome koja će osoba biti zdrava ili emocionalno oštećena.

Ako postoji nerazvijenost cjelovitost objektaodnosno ne postoji postojanost objektapostoje uvjeti za razvoj psihopatoloških fenomena. Konstantnost objekta znači da u uspostavljanju međuljudskih odnosa postoji i blizina i optimalna udaljenost, odnosno da je osoba konstantna neovisno o drugima; čovjek je u stanju biti sam i zadovoljan.

U slučaju nerazvijene sposobnosti cjelovitosti, dolazi do cijepanja stvarnosti na dobro i zlo (crno-bijeli pogled na svijet), odnosno izmjenjuju se stanja euforije i depresije.

Nemogućnost postavljanja granica (između sebe i drugih) također dovodi do nestabilnosti, a nestabilnost do pokušaja kontrole, što nikako nije funkcionalno ponašanje u bilo kojoj vrsti odnosa.

Zdrav odnos je onaj u kojem dvoje ljudi ima razvijenu sposobnost postojanosti objekta.

Ljubavna veza ne bi trebala biti potreba, već izbor. Emocionalna ovisnost u tom slučaju nikako nije dobar izbor i trebali biste je pokušati prevladati.

Tolerancija na frustraciju i tolerancija na ambivalentnost

Pred kraj predavanja spomenuti su tolerancija na frustraciju i tolerancija na ambivalencijakao nužnim sastojcima zrelosti ličnosti, kao i nekim od načina njihovog prevladavanja, kao i nužnosti da majka podjednako njeguje i frustrira, kako bi se razvila stabilna osobnost djeteta.

Na samom kraju, predavači su se osvrnuli na 10 imperativa transakcijskog analitičara, Claudea Steinera, koji su svakome od nas bliski i lako primjenjivi, ako postoji minimum volje.

Bilo je to vrlo nadahnuto i dinamično predavanje koje je imalo sreće da postigne svoj cilj: obogatilo je nazočnu publiku novim znanjima i alatima, osposobivši ih da se puno bolje nose sa svojim i tuđim emocijama, koje su nevidljivi pratitelji našeg postojanja. a koje često njima nesvjesno upravljaju .

Poruka predavanja je da je puno bolje i uputnije osvijestiti ih i postati im prijatelj te surađujući s vlastitim emocijama krenuti u ostvarivanje svojih ciljeva, što nam svakako daje puno bolji smisao postojanja.

The post Emocije i njihova važnost u našem životu first appeared on Blogovi o obrazovanju u XXI stoljeću -.
samoobrazovanje.rs