Uspjeh online trgovine je kao uspjeh bilo koje druge vrste poslovanja – izgradnja učinkovite online trgovine zahtijeva disciplinu, odlučnost, marljivost i pažljivo planiranje.
Ako ste početnik i želite početi prodavati online, vaša prva prodaja je simbolična i može proći dosta vremena da do nje dođete.
Zaključivanje vaše prve prodaje zvuči dovoljno uzbudljivo, ali optimizam i sigurnost koje donosi mogu to učiniti najvećom prekretnicom u vašem poslovnom i online prodajnom životu.
Ipak, nemojte dopustiti da vas zavede jednostavan koncept prve prodaje. Dobijanje prvog kupca ponekad može biti duga i mučna bitka.
Prije izrade web stranice
Evo nekoliko savjeta koje biste trebali uzeti u obzir prije izrade web stranice za svoju online trgovinu:
Prije svega, trebali biste istražiti koja se roba i što najbolje prodaje na internetu. Na temelju toga ste odabrali svoje proizvode koje ćete prodavati na web trgovini.
Razmislite koji je način plaćanja najbolji i koja je opcija najprihvatljivija za vaš proizvod koji želite prodavati. Postavite račun tako da vaša online prodaja može sigurno obraditi sve transakcije kreditnom karticom i druge transakcije. Provjerite prihvaća li vaš račun kreditne kartice i druge načine plaćanja.
Izgradite svoju online prodaju ili surađujte s profesionalnim web dizajnerom za izradu web stranice za e-trgovinu laku za korištenje. Obratite posebnu pozornost na korisničko sučelje.
Mailing lista je vrlo važna i korist je vrlo velika. Kad god imate novi proizvod, promociju ili bilo kakvu vijest, obavijestite što veći broj ljudi o svojim aktivnostima.
Pratite uspjeh i učinkovitost svojih web marketinških napora putem analitike praćenjem posebnih kodova koji razlikuju svaku promociju. Na taj način možete odrediti koje su promocije bile najučinkovitije. Ne možete sami, a čini vam se složenim? Angažirajte profesionalca. Isplatit će se!
Pogledajte što funkcionira u vašoj mrežnoj prodaji, a što ne. Prateći web analitiku znat ćete od trenutka otvaranja koji su elementi vaše online trgovine najučinkovitiji kod kupaca i koje će stranice možda trebati redizajnirati kako bi privukli više prometa. A kada napravite redizajn, promovirajte se i obavijestite svoje korisnike e-poštom.
Obratite pozornost na ove savjete za pokretanje internetske trgovine i nastavite ih pratiti nakon otvaranja svoje internetske trgovine, bit ćete na dobrom putu da uspostavite uspješan posao i postavite temelje za uspjeh na mreži.
Nakon izrade online trgovine
Vaš online trgovina gotovo je. Sjajno. Čestitamo. Ali sada zapravo počinje rad i akcija za vas. Kako biste bili primijećeni, skrenuli pozornost na sebe i ostvarili prodaju, morate na pravi način upravljati prodajom.
Za vas smo odabrali nekoliko praktičnih savjeta koji će pomoći da vaša online prodaja krene i bude uspješna.
1. Pošaljite besplatne uzorke influencerima
Tko su influenceri? Internet je pun utjecajnih blogera, novinara i vlogera iz širokog spektra industrija i niša. Mnogi od njih imaju veliki broj pratitelja na društvenim mrežama i vjerni su svojoj publici.
Dakle, kako vam mogu biti od koristi?
Slanje besplatnog uzorka vašeg proizvoda takvim influencerima, koji su naravno u vašoj industriji ili na neki način povezani s njom, daje vam priliku da im malim znakom zahvalnosti pokažete da cijenite njihov rad. Zauzvrat, bit ćete spomenuti na jednoj od njihovih web stranica i primjećena od strane publike koja slijedi.
2. Ne zaboravite Facebook
Možda više nije što je bilo, ali ne podcjenjujte važnost FB-a. Facebook je još uvijek vrlo korisna društvena mreža.
Koristite svoje osobni Facebook profil i svoju poslovnu stranicu kako biste angažirali prijatelje, obitelj i poznanike i naveli ljude da pričaju o vašim proizvodima. Ali ne samo to! Napravite FB oglas i uključite se u javne grupe i stranice obožavatelja relevantne za vašu nišu.
Facebook vam nudi mogućnost korištenja pikselakoji vam može pomoći da ciljate ciljanu publiku koja je zainteresirana za vaš proizvod na dobar način, ostvarite konverzije i vratite posjetitelje koji su možda “odbili” vašu stranicu.
3. Pokrenite blog
Zamislite samo važnost bloga, koji će biti mjesto na kojem posjetitelje možete upoznati sa svojim proizvodom. Ako još niste pokrenuli blog vezan uz svoj proizvod, vrijeme je da napravite ovaj korak.
Stvaranjem besplatnog, vrijednog sadržaja izgradit ćete povjerenje u svoju marku i informirati ljude. Blog vam također daje mogućnost dijeljenja na društvenim mrežama i pomaže vam da se dobro rangirate. Uključite i druge blogere koji svojim komentarima mogu utjecati i pokazati važnost vašeg proizvoda.
Osim toga, možete koristiti svoj blog da ponudite savjete, vodiče i resurse povezane s vašim proizvodima. Odabir hostinga je jako bitan i preporučam ga Ninet.
Na taj način ćete svoj proizvod približiti ljudima koji su zainteresirani za njegovu kupnju.
4. Affiliate marketing
Pokušaj prodaje svojih proizvoda može biti zastrašujući zadatak za vas, pogotovo ako nikada prije niste imali priliku baviti se prodajom. Pa razmislite onda, zašto ne podijeliti tu tzv teret s drugima?
Kako funkcionira affiliate marketing?
Na primjer, vlasnik druge stranice može objaviti vašu affiliate vezu za plavi džemper koji se prodaje na vašoj stranici. Ako netko od njegovih posjetitelja klikne na poveznicu i kupi plavi džemper, izvršili ste prodaju, a vlasnik web stranice ima pravo na postotak te prodaje.
5. Obratite pozornost na statistiku
Pregledavanje i djelovanje u vezi s web analitikom je najvažnije. Ponašanje svakog posjetitelja od ulaska do izlaska s vaše stranice pomaže vam razumjeti zašto prodajete, i još važnije, zašto ne prodajete.
Statistika vaše web stranice (ili analitika) pokazat će vam što korisnici rade na vašoj stranici, uključujući vrijeme koje provode na određenim stranicama i put kojim idu na vašoj stranici.
Google Analytics potpuno je besplatna usluga koja vam omogućuje mjerenje prometa na više načina nego što možete zamisliti.
Uz pomoć ovih vrlo korisnih informacija koje ćete dobiti lakše ćete vidjeti gdje griješite, jeste li u krivu i što možete promijeniti.
6. Sponzorstvo događaja
U nekim slučajevima, sponzoriranje događaja može učiniti čuda za vas i vašu online prodaju. U drugim slučajevima, to može biti veliki gubitak vremena i resursa. Kako biste izbjegli financijski gubitak, morat ćete obaviti svoje istraživanje.
Prvo, trebali biste se pobrinuti da odaberete pravi događaj za sebe, koji će koristiti vašem proizvodu. Potražite događaje na kojima će sudionici biti zainteresirani za vaše proizvodea zatim saznajte koliko će potrošača biti prisutno.
Stoga morate malo istražiti događaj kako biste bili sigurni da ulažete u pravi događaj, s još boljom publikom.
Kada budete sigurni da ste odabrali pravi događaj za sebe, sljedeći korak bit će prezentacija vaših proizvoda. Predstavite neke od svojih najzanimljivijih proizvoda kako biste ispričali svoju priču, potaknuli ljude na razgovor i osigurali nagrade na licu mjesta poput kupona i besplatnih naljepnica u zamjenu za pretplate na popis e-pošte.
7. Pokrenite anketu
Učenje o uobičajenim bolnim točkama i željama potrošača može vam pomoći da poduzmete ispravne korake.
Ankete potrošača idealan su alat za dobivanje iskrenih povratnih informacija. Za razliku od vaših prijatelja i obitelji, koji će izgubiti tu objektivnost koja vam je važna, potrošači nemaju smisla ni empatije za povrijeđivanje vaših osjećaja.
Za početak vlastitog istraživanja preporučujemo online aplikacije kao što su Survey Monkey i Qualaroo za izradu online anketa.
8. PR štos
Ako želite brzo ostvariti prvu prodaju, dobar PR trik može vam puno pomoći. Slično videima, koji rade na istom konceptu, dobro PR ima potencijal da se za vaš brend brzo čuje. Ako to radite dobro, u procesu dobivate vjerne kupce i korisnike.
U osnovi, PR trik je napraviti nešto neobično, posebno, pretjerano, smiješno ili dovoljno izvanredno da bude vrijedno medijske pažnje. Ako niste sigurni što bi bio dobar trik, pogledajte kako su to uspjeli svjetski poznati brendovi i čime su osvojili svoju publiku.
Ako to učinite kako treba, vaša online trgovina može imati velike koristi.
9. Mreža na forumima
Mrežni forumi izvrsna su mjesta za davanje industrijskih savjeta i savjeta, odgovaranje na pitanja i pridobijanje novih kupaca.
Upotrijebite Google za traženje nekih aktivnih foruma koji bi mogli biti povezani s vašom nišom. Ono što je vrlo važno je da prilikom postavljanja pripazite da ne kršite pravila foruma kada promovirate svoj brend ili proizvode. Upoznajte se sa svim pravilima foruma i pridržavajte ih se.
Korištenje vašeg avatara na forumu, potpisa i stranice profila za promociju vašeg brenda mora biti u skladu s pravilima.
Nijedan forum neće tolerirati stalne promocije ili postove pune poveznica na vašu web stranicu. Dakle, budite jednostavni, objavljujte dovoljno da bi ljudi primijetili vašu aktivnost, ali ne dovoljno da biste stvorili neželjenu poštu.
S druge strane, možete napraviti kontraefekt ako pretjerate s objavama i komentiranjem. Ako je nešto uvredljivo, može otjerati potencijalne kupce od vas.
10. Organizirajte natjecanje
Svatko voli besplatne stvari, zar ne? Ako želite izgraditi malo povjerenja dok pokrećete svoje prodajne napore, natjecanje ili darivanje mogu vam pomoći u tome.
Ne samo da vam pokloni mogu pomoći u stvaranju vrijednih ulaznih veza, oni su također odličan način da pokažete potencijalnim kupcima.
Važno je upamtiti da ne morate započeti s velikim natjecanjem i darivanjem. Dovoljno je privući publiku i potencijalne kupce na ovaj način.
11. Jednostavno dizajnirajte svoju online trgovinu
Posjetitelji moraju dobro razumjeti vašu marku i proizvode bez previše promocije ili istraživanja. Isto tako, navigacija kroz katalog treba biti potpuno jednostavna.
Sigurno ne želite da se vaši posjetitelji zbune kada su na vašoj stranici i odustanu od daljnjeg pregledavanja, a na kraju i kupnje.
12. Olakšajte sam proces kupnje
Napravite dovoljno jednostavan sustav naručivanja, da je doslovno dva do tri klika lako kupiti.
Bilo da se kupuje putem mobitela, računala ili laptopa, svejedno je, no internetska anketa pokazala je da je najveći dio ukupne online kupovine obavljen upravo putem mobitela. Tako, provjerite je li stranica optimizirana za mobilne telefone.
13. Pazite na konkurenciju
Korisnici pretražuju internetske trgovine za najniže cijene i najbolja opća iskustva kupnje. Kako bi kupce privukli vaša stranica, trgovci bi se trebali poistovjetiti sa sličnim internetskim trgovinama s kojima se mogu usporediti.
Nude li besplatnu dostavu ili samo plaćene opcije? Razumijevanjem onoga što kupce čini vrijednijima, trgovci na malo mogu odrediti što im je potrebno za transformaciju poslovanja i stjecanje lojalnih kupaca te privlačenje novih kupaca.
Potražite proizvode poput vaših u glavnim internetskim trgovinama i usporedite ih.
14. Izgradite dobre odnose
Nije važno što znaš, nego koga poznaješ. Izgradnja dobrih odnosa, online i offline, može poslužiti kao vaš recept za uspjeh. Bez obzira koju vrstu proizvoda prodajete ili u kojoj industriji radite, uvijek postoje istomišljenici i trebate se s njima družiti.
Izgraditi dobre odnose s drugima koji su usko povezani s vašim poslomali ne i kod izravnih konkurenata.
Na primjer, dobavljači, blogovi i web-mjesta koja se fokusiraju na vašu industriju bili bi idealni jer vam mogu pomoći u pružanju povratnih informacija potrošača i ponuditi promotivne ponude.
Izvor: ( samoobrazovanje.rs / mediaplan.ba