Ponekad se stvari jednostavno ne odvijaju po planu, bez obzira na sav trud koji uložimo. Dok neki uspijevaju postići ciljeve koji su se činili nemogućim, vi i dalje tapkate u mjestu i razmišljate o odustajanju. Kako to objasniti?
Šta ti ljudi imaju, a vama nedostaje? Postoji li obrazac koji možete slijediti kako biste postali uspješniji? Ima, i dobra vijest je da je potreban samo mali pomak u percepciji kako biste postigli mnogo više nego što možete zamisliti.
Kada se zapitamo: Zašto je vaš proizvod ili vaša tvrtka neuspješna? odgovori su uvijek slični – nedostatak kapitala, krivi ljudi i loši tržišni uvjeti.
Istražimo to.
Zašto su neki ljudi i kompanije uspješniji od drugih?
Simon Sinek je stručnjak za liderstvo koji istražuje što čini neke lidere izuzetnima i inspirativnima. Fasciniran liderima koji mijenjaju svijet, inspirišu kompanije i političare, otkriva izvanredne obrasce u njihovim razmišljanjima, akcijama i komunikaciji.
- Zašto je Apple tako uspješan? Nisu inovativniji od konkurencije, ali se ne razlikuju puno. Imaju pristup istim talentima, agencijama, konsultantima, medijima. Zašto ipak mislimo da su posebni?
- Zašto je Martin Luther King vodio Pokret za građanska prava? Sigurno nije bio jedini dobar govornik u to vrijeme.
- Zašto su braća Wright bila u mogućnosti da naprave letjelicu s ljudskom posadom kad su postojali timovi koji su bili kvalificiraniji i s većim budžetima, a ipak nisu mogli letjeti? Svi oni imaju nešto zajedničko.
Simon je došao do otkrića koje je promijenilo njegov pogled na funkcionisanje svijeta. Postoji obrazac prema kojem svi veliki i inspirativni lideri i organizacije širom svijeta isto razmišljaju, djeluju i komuniciraju. Taj način je potpuno suprotan svim drugima koji ne postižu značajnije uspjehe. Ovu jednostavnu ideju nazvao je Simon zlatni krug.
Šta je suština Zlatnog kruga?
Ideja zlatnog kruga objašnjava zašto su neke organizacije i neki lideri sposobni inspirisati druge.
Svaka osoba ili organizacija zna ŠTA rade. Neki znaju KAKO to rade, ali vrlo malo njih zna ZAŠTO to rade. A ZAŠTO nije ostvarenje profita. Profit je uvijek samo rezultat.
ZAŠTO treba odgovoriti na sljedeća pitanja:
- Koja je naša svrha?
- Šta je naš cilj?
- U šta vjerujemo?
- Zašto postojimo?
- Zašto se budimo ujutro iz kreveta?
- Zašto bi to trebalo biti važno ikome?
Kao rezultat toga, način razmišljanja, djelovanja i komunikacije usmjeren je iznutra prema van. Inspirativni lideri i organizacije, bez obzira na sektor, oni razmišljaju, djeluju i komuniciraju od centra prema van.
Primjena principa Zlatnog kruga na primjer uspješnih i neuspješnih kompanija
Ako bi Apple bio kao i svi ostali, njihova marketinška poruka bi bila ovako: Proizvodimo sjajna računala. Lijepo su dizajnirana, jednostavna za korištenje i dostupna. Hoćete li ih kupiti? Ovo je način na koji većina nas komunicira.
Govorimo šta radimo, govorimo kako smo drugačiji ili bolji, i očekujemo odgovarajuće ponašanje, kupnju… Ovaj tradicionalan pristup možemo koristiti u bilo kojoj oblasti, ali to nije inspirativno.
Evo kako Apple zapravo komunicira:
Svaki proizvod koji napravimo, radimo kako bismo razbili status quo. Vjerujemo da je moguće razmišljati drugačije. Razbijamo status quo stvarajući lijepo dizajnirane proizvode koji su jednostavni za korištenje i prilagođeni korisnicima. Usput, proizvodimo vrhunska računala. Želite kupiti jedan?
Ovo zvuči potpuno drugačije, zar ne? Sada smo spremni kupiti njihovo računalo. Promijenjen je samo redoslijed informacija koje su date. Ovo dokazuje da ljudi ne kupuju ono što radimo, kupuju ZAŠTO mi radimo.
Čak i ako je Apple kompanija računara, nakon ovoga bilo bi nam ugodno kupiti MP3 od njih ili telefon ili DVR. Svi konkurenti su podjednako kvalifikovani za proizvodnju svih navedenih proizvoda, a kompanija Apple ih ne strukturno razlikuje.
Dell je započeo sa prodajom MP3 playera i PDA uređaja. Njihovi proizvodi su bili vrhunske kvalitete. I opet, nikome nije bilo zanimljivo. Kad malo bolje razmislite, zašto bismo kupovali MP3 od kompanije koja se bavi računarima? Ali i dalje to radimo svaki dan kupovali ih od Apple-a, jer kako rekosmo – ljudi ne kupuju ono što radimo, već ono ZAŠTO to radimo.
Cilj nije raditi sa svima koji trebaju ono što mi imamo. Cilj je raditi sa ljudima koji vjeruju u ono što mi vjerujemo.
Kako je biologija povezana sa ovim?
Princip zlatnog kruga temelji se na biološkim principima. Ako pogledamo presjek ljudskog mozga, vidjet ćemo da je podjeljen na 3 glavna dijela koji se savršeno slažu sa zlatnim krugom.
Kada komuniciramo izvana prema unutra ljudi mogu razumjeti puno informacija kao što su činjenice, prednosti, brojke. Ovo ne pokreće ponašanje. Kada komuniciramo iznutra prema van direktno obraćamo se dijelu mozga za povjerenje, a ljudi to onda racionaliziraju kroz opipljive stvari koje govorimo i radimo. Odatle dolaze instinktivne odluke.
Ako ne znamo ZAŠTO radimo ono što radimo, a sada znamo da ljudi reagiraju na to, kako možemo očekivati da ih motiviramo da glasaju za nas, kupe nešto od nas ili ostanu lojalni i žele biti dio onoga što radimo?
Cilj nije samo prodati ono što imamo ljudima koji to trebaju, već to prodati ljudima koji vjeruju u ono što mi vjerujemo. Isto tako, cilj nije samo zaposliti ljude koji trebaju posao, već zaposliti ljude koji vjeruju u ono što mi vjerujemo. Ako zaposlimo ljude samo zato što mogu obavljati posao, radit će za naš novac, ali ako zaposlimo ljude koji vjeruju u ono što mi
vjerujemo, radit će za nas krvlju, znojem i suzama.
Braća Wright – Vođeni vizijom
Razlika je bila u onome u što su braća Wright vjerovala – vođeni su vizijom, svrhom i uvjerenjem
Izvor: ( samoobrazovanje.rs / MediaPlan.ba )