Ako ikada kreativnost bila potrebna za opstanak i rast bilo koje organizacije, to je sada.
Sir Ken Robinson
Istraživači su prije više od dvadeset godina shvatili važnost kreativne aktivnosti u suvremenom poslovnom okruženju jer
“predstavlja nužan korak u procesu inovacija, pridonoseći dugoročnoj produktivnosti i učinkovitosti na radnom mjestu”.
Živimo u svijetu koji se mijenja brže nego ikad i suočavamo se s nepredvidivim izazovima. Organizacije diljem svijeta ističu da trebaju ljude koji razmišljaju kreativno, komuniciraju i rade u timovima: ljude koji su fleksibilni i sposobni se brzo prilagoditi.
U proteklim godinama, kreativnost zaposlenika i korporativna inovativnost postali su ključni faktori u postizanju ciljeva tvrtke i održavanju profitabilnog poslovanja. Poslovni sustavi često ističu kako ne mogu pronaći kreativne zaposlenike, dok istovremeno poslovni lideri, političari i edukatori naglašavaju važnost jačanja kreativnosti i inovativnosti.
Organizacije se suočavaju s potrebom za kreativnošću svojih zaposlenika u današnjem turbulentnom gospodarstvu kako bi preživjele i bile uspješne. U turbulentnim okolnostima, potreba za kreativnošću koja može transformirati organizaciju izuzetno raste.
Kreativnost je izuzetno poželjna jer omogućuje odstupanje od neučinkovitih tradicionalnih kultura, struktura i praksi.
Zato je cilj kreativnosti promjena. Promjene koje svakodnevno utječu na menadžere i tvrtke su evidentne, neupitne i uočljive. Menadžeri mogu izbjegavati promjene, reagirati na njih ili ih predvidjeti.
U današnjem poticajnom okruženju, kreativnost se prepoznaje kao preduvjet za organizacijske promjene i konkurentnost. Posljedice nedostatka kreativnosti mogu biti ozbiljne, a organizacije koje ne prate trendove vjerojatno neće preživjeti. i cijele industrije će morati evoluirati jer su zaglavljene u starim navikama i odbijaju se prilagoditi, dok inovativne tvrtke napreduju.
Značajan broj dokaza sugerira kreativnost zaposlenika može značajno doprinijeti organizacijskom rastu i konkurentnosti. Bez sumnje, kreativnost je ključni element za stvaranje konkurentske prednosti na zasićenom tržištu.
Stoga, organizacije koje se suočavaju s redukcijama budgets, što ugrožava njihov rad i ostvarivanje osnovnih funkcija, moraju se okrenuti kreativnosti kako bi preživjele i održale se u okolnostima gdje je promjena jedina konstanta.
Ako lideri, menadžeri i zaposlenici nije svjesni hitnosti i potrebe za kreativnošću, neće biti u mogućnosti nositi se s promjenama u turbulentnom okruženju i adekvatno odgovoriti kako bi ne samo opstali, već i postigli konkurentsku prednost na tržištu.
Pozitivne posljedice korištenja kreativnosti donose koristi pojedincima, grupama i organizacijama jer kreativnost mjerljivo doprinosi poboljšanju kvalitete života na poslu, ali i društvenom kontekstu jer ono što je kreativno mora biti i socijalno korisno, čime se potvrđuje da je kreativnost ključni element društvenog napretka.
Članak u The Economist navodi da će ključni izazov za današnje organizacije biti privlačenje pojedinaca s sposobnošću kreativnog razmišljanja.
Vrijednost kreativnosti postala je predmetom stručnih rasprava jer su neki istaknuli da kreativni doprinos pojedinca značajno utječe na kvalitetu ljudskog života. Mnoge organizacije smatraju kreativnost ključnim za uspjeh. Novinski članak The Economist navodi da će ključni izazov za današnje organizacije biti privlačenje pojedinaca s sposobnošću kreativnog razmišljanja. Zaključak teksta je da, za uspjeh na globalnom tržištu, tvrtke trebaju pojedince s talentom za generiranje novih ideja, koji pristupaju poslu na nove, korisne načine.
The Economist nije sam u ovoj tvrdnji. U posljednjih dvadeset i pet godina, interes znanstvenika i stručnjaka za kreativnost dramatično je rastao. Pokušali su odgovoriti na pitanje što potiče radnike i timove na kreativnost u radnom okruženju. Danas je poznato da individualne razlike, različite menadžerske prakse, organizacijska klima, među mnogim čimbenicima, utječu na poticanje ili suzbijanje kreativnosti na poslu.
Ocijenite članak
Sažetak:
Značajan broj dokaza ukazuje na to da kreativnost zaposlenika može značajno doprinijeti organizacijskom rastu i konkurentnosti. Bez sumnje, kreativnost je postala ključni element za stvaranje konkurentske prednosti za tvrtke na prezasićenom tržištu.
Izvor: ( samoobrazovanje.rs / MediaPlan.ba )