Električna vozila postaju sve više prisutna na ulicama širom svijeta, ali unatoč rastućoj popularnosti, mnogi ljudi još uvijek imaju pogrešne predodžbe o njima.
Te zablude često potječu iz zastarjelih informacija, mitova i nedovoljnog razumijevanja moderne tehnologije.
U nastavku razbijamo najčešće mitove i pružamo vam dokazane informacije koje će vam pomoći da donesete ispravnu odluku ako razmišljate o prelasku na električni automobil.
Električna vozila su skupa i nedostupna običnim ljudima
Jedna od najraširenih zabluda je da su električna vozila luksuzna igračka za bogatog, nedostižnog prosječnog kupca. Međutim, stvarnost je drugačija. Cijene električnih automobila posljednjih godina bile su značajno blijedezahvaljujući masovnoj proizvodnji, konkurenciji i tehnološkom napretku.
Pored toga, u mnogim zemljama postoje subvencije i porezne olakšice za kupnju električnih vozila, što dodatno smanjuje ukupno ulaganje. Čak i ako se početna cijena čini nešto više od tradicionalnog automobila, kada su uključeni niži troškovi goriva, održavanja i registracije, električni automobil dugoročno može biti isplativiji.
Ako vas zanima Sve o BYD vozilima do strujeKao i drugi brendovi koje možete pronaći u Srbiji, otkrit ćete da postoje modeli koji su dostupni, a u kvaliteti i performansama konkurentni mnogim poznatim brandovima, kao što je npr. Tesla.
Osim toga, ljudi često zanemaruju da električni automobili ne zahtijevaju redovito mijenjanje ulja, filtera za gorivo, naramenice, spojke i slične komponente koje su karakteristične za motore s unutarnjim izgaranjem. Održavanje električnih vozila je jednostavnije i jeftiniješto vam s vremenom oduzima proračun. Zato je važno da ne gledate samo na početnu cijenu, već i cijeli trošak vlasništva.
Baterije ne traju dugo i često se pokvare
Drugi uobičajeni MIT je da su električna vozila nepouzdana i brzo će izgubiti kapacitet, što vozilo postaje beskorisno. Ova se zabluda uglavnom temelji na iskustvu sa starijim modelima ili prijenosnim uređajima, poput telefona i prijenosna računalakoji koriste drugu vrstu baterije i prolaze kroz drugi ciklus punjenja.
U stvarnosti, moderne litij-ionske baterije u električnim vozilima dizajnirane su Posljednji između 8 i 15 godinas minimalnim padom kapaciteta.
Većina proizvođača nudi danas Baterija garantira da su posljednjih 8 godina ili 160.000 kilometarašto kupcima unosi dodatno povjerenje. Tehnologija upravljanja baterijom značajno je napredovala – danas se aktivno prate temperatura, naboj i zdravlje ćelija kako bi se produžila životni očekivanje.
Također, instaliranjem sustava za oporavak energije (koji vraćaju energiju tijekom kočenja), baterije se troše učinkovitije i rješavaju se do kraja, što štedi njihov kapacitet.
U praksi studije pokazuju da većina korisnika nakon 5 ili više godina električnog vozila primjećuje sam Mali pad autonomije – najčešće ispod 10%. Uz pravilno punjenje i održavanje, moderne baterije su izuzetno pouzdane.
Čak i kada nakon više od mnogo godina, rabljene baterije i recikli omogućuju korištenu zamjenu bez ekstremnih troškova. Takvi mitovi često odražavaju strah od novog, a ne stvarno stanje stvari.
Električna vozila imaju malu autonomiju i nisu prikladna za putovanja
Drugi uobičajeni razlog sumnje je uvjerenje da električni automobili ne mogu prelaziti veće udaljenosti i ograničeni su na vožnju u gradu. To je možda bila istina prije desetak godina, ali danas većina električnih vozila ima autonomiju između 300 i 600 kilometara s jednim nabojem.
To je više nego dovoljno za dnevne potrebe većine korisnika, pa čak i za duža putovanja, s planiranjem i korištenjem dostupnih punjača. Razvoj infrastrukture povećava se s rastom broja električnih vozila. Mreža brzih punjača širom Europe i Balkana postaje sve guste svaki mjesec.
U Srbiji je danas moguće putovati iz Beograda do NIS -a, Novi Agred, te Crne Gore i Hrvatske bez ikakvih problema, jer se punjači nalaze na nekoliko važnih cesta i pojedinačnih benzinskih postaja. Brzi punjači omogućuju 30 do 40 minuta punite bateriju do 80%što je usporedivo s pauzom za kavu ili putničkim obrokom.
Također, treba imati na umu da većina korisnika ne prelazi 50 km dnevno, što znači da to znači Nećete svakodnevno puniti električni automobil.
Uz pametno planiranje i dostupne aplikacije za lociranje punjača, čak i duža putovanja postaju jednostavna i učinkovita. Pored toga, razvoj cestovne infrastrukture, tj. Pametnih ruta koje će uključivati bežične punjače koji će automobil napuniti tijekom vožnje.
Električna vozila nisu ekološki prihvatljiva
Mnogi skeptici tvrde da električni automobili zapravo nisu ekološki prihvatljivi jer električna energija ostaje iz fosilnih goriva, a baterije su navodno teške za recikliranje.
Ovo je djelomično ispravanali važno je razumjeti širu sliku. Iako proizvodnja električne energije u nekim zemljama i dalje uključuje ugljen ili plin, ukupna emisija CO2 tijekom života električnog vozila je Značajno manji U usporedbi s klasičnim vozilima.
Europske studije zaštite okoliša pokazuju da je električno vozilo, s prosječnim europskim mješavinama električne energije, proizvoda oko 50% manje emisije plina S efektom staklenog vrta tijekom njihovog životnog ciklusa. U zemljama koje koriste obnovljive izvore energija (Hidro, solarna i vjetroelektrana), taj je postotak veći.
Kada su u pitanju baterije, sve više proizvođača ulaže u Recikliranje i ponovna upotreba ćelija baterijašto značajno smanjuje otisak okoliša. Neke baterije nakon upotrebe u automobilima i dalje se koriste za skladištenje energije u kućanstvima i industriji.
Iako nije sve savršeno, električni automobili pružaju dugoročna održiva alternativapogotovo što se energetski sektor kreće u zelene izvore.
Razni električna vozila često su zbog zastarjelih informacija i straha od promjena.
Današnja tehnologija je pouzdana, pristupačna i praktična za svakodnevnu upotrebu.
Važno je osloniti se na činjenice prilikom donošenja odluke, a ne na mitove – jer je struja već stigla.