Spavaj pametnije

ftmo.com - za ozbiljne trgovce

SAn je nešto što je glavni sastojak našeg života i nešto što nam je zaista potrebno da bismo imali kvalitetan život. Svojom kvalitetom utječe na sve aspekte emocionalne, mentalne i fizičke izvedbe. U današnjem ubrzanom svijetu velik broj ljudi kronično je neispavano i pati od štetnih posljedica loše kvalitete sna. Manjak sna ima i svoje loše posljedice na nas, koje se mogu odraziti u padu imunološkog sustava, prvenstveno dijabetesu, depresiji, pretilosti, gubitku pamćenja i mnogim drugim stvarima. Većina ljudi zapravo ne shvaća da su problemi sa spavanjem ujedno i okidači za bolesti i probleme s kojima se svakodnevno bore. Neke od studija su pokazale da vas jedna noć nedostatka sna može učiniti inzulinskom rezistentnošću, a sve to izravno dovodi do bržeg starenja, smanjenog libida i taloženja ili skladištenja više tjelesne masti nego što želite. Kada se sve to rasporedi na tjedne, mjesece ili čak godine, vidjet ćete zašto nedostatak sna može biti veliki problem.

Ako zapamtite vrijednost svog sna, imat ćete bolje rezultate, donosit ćete bolje i ispravnije odluke i imat ćete zdravo tijelo, a sve to imate kada imate san koji vam je prijeko potreban. San nije prepreka koju treba zaobići, on je prirodno stanje koje vaše tijelo zahtijeva i na taj način mu omogućuje pojačanu hormonalnu funkciju, zacjeljivanje mišića, zacjeljivanje tkiva i organa te bolje funkcioniranje vašeg mozga na optimalnoj razini. Dobar i kvalitetan san nevidljivi je lijek za sve vaše psihičke i fizičke tegobe i nešto je bez čega naše tijelo ne može pravilno funkcionirati. Ako se pravilno odmarate, bolje ćete raditi, biti ćete učinkovitiji i obaviti više stvari nego inače. Ako žrtvujete svoj san da biste obavili više, zapravo ćete žrtvovati kvalitetu i učinkovitost svog rada. Ljudima koji su sudjelovali u studijama i kojima je nedostajalo sna trebalo je više vremena da dovrše određeni zadatak i činili su više pogrešaka od ostalih ljudi koji su se dobro odmorili. Stoga se organizirajte da više spavate jer ćete svoj posao obavljati učinkovitije, brže i bit ćete u dvostrukom dobitku.

“Sjećanja te vraćaju u prošlost, snovi te vuku naprijed u budućnost… Žuriš prema cilju…”

Kako biste poboljšali kvalitetu sna, prvo što biste trebali učiniti je izbjegavati TV, računalo ili telefon prije spavanja. Svjetlo koje emitiraju ovi uređaji, odnosno umjetno plavo svjetlo, potiče vaše tijelo da proizvodi više dnevnih hormona, od kojih je jedan kortizol, čime se dezorijentira prirodna priprema vašeg tijela za spavanje. Svi ti uređaji postali su veliki dio naših života, a samim time i kvaliteta našeg života. Ljudima koji koriste telefone prije spavanja potrebno je puno više vremena da zaspu, pa svakako iznesite telefon iz spavaće sobe.

Kofein utječe na vaše receptore i duže vas drži budnima. Kao rezultat toga, vaš mozak i tijelo se kreću i ne shvaćate da ste zapravo pospani. To bi mogao postati stvarno veliki problem, jer zapravo varate svoje tijelo i prevodite ga u umjetno stanje. Kofein se u tijelu zadržava 5-8 sati, pa se preporučuje da kofein konzumirate samo ujutro. Ne daje vam energiju, ali vrlo vješto prikriva vaš umor. U vašem tijelu postoje neuroni koji se aktiviraju cijeli dan i dok to rade proizvode adenozin koji vas usporava i tjera vaše tijelo na spavanje. Tada ulazi kofein koji blokira te receptore i ne dobivate signal da ste umorni. Na prvi pogled izgleda dobro, ali u biti posuđujete energiju i kad-tad je svakako morate vratiti kroz odmor i san.

Život u današnje vrijeme ne može se zamisliti bez klima uređaja u vrućim ljetnim danima. Spavanje u toploj prostoriji omogućit će vam da spavate dovoljno sati, ali se nećete osjećati odmorno kada se probudite. Naša nas tijela mnogo lakše mogu zagrijati nego rashladiti, a biti hladan važan je dio optimalne količine sna.

Svi naši preci imali su svakodnevni kontakt s površinom zemlje, šetali su, lovili, skupljali hranu i vodu, igrali se, družili i još mnogo toga. Sve navedeno zahtijevalo je vezu sa zemljom, za razliku od danas kada ljudi, odnosno mnogi ljudi, tjednima, a ponekad i duže, ne dolaze u dodir s površinom zemlje. Danas ljudi općenito većinu svog vremena provode u zatvorenim prostorima, poput kuće ili ureda, koristeći tehnologiju. Obično izlaze van kako bi ušli u automobil i nose cipele s đonom koji nema direktan kontakt s površinom zemlje kao nekad jer su naši preci hodali bosi. Sve prirodno rijetko se dira i to ima jako veliki utjecaj na naše cjelokupno zdravlje.

Tsvoje bolne ciljeve za vikende i potrošiti… Zpa nastavi s ljuljanjem!

Najbolji dio dana, koji je i najbolji za meditaciju, svakako je jutro ili navečer neposredno prije spavanja. Svi oni koji meditiraju ujutro noću puno bolje spavaju, a to je i znanstveno dokazano. Meditacija stvara način opuštanja tijela i služi kao blokator stresa, čega se svakako treba riješiti. Nakon svake meditacije ispunit ćete se osjećajem vlastite prisutnosti, što će vam također pomoći da budete opušteniji i puno bolje spavate noću.

“Ritus” je latinska riječ koja označava ritual, odnosno provjereni način da se nešto učini. To su zapravo neke vaše male radnje koje su ustaljene i koje u vama izazovu određeno raspoloženje i dovedu vas u neko stanje. Bez obzira na to jeste li dobro spavali prethodnu noć, ustaljeni rituali pravovremenog odlaska u krevet pomoći će vam da se smirite i pripremite tijelo za san. Vaš dnevni ritual odlaska na spavanje uči vaš mozak da se upozna s vremenom spavanja i buđenja. Mozak je potrebno programirati poput sata da se navikne na ustaljenu rutinu koja će s vremenom postati vaša svakodnevica.

Ovo je bio sažetak knjige: “Spavaj pametnije”.
Pisac: Shawn Stevenson

Pročitajte i sažetak knjige “Mini navike”.

ftmo.com - za ozbiljne trgovce

www.gospodindirektor.com