6 savjeta za jednostavnu dijetu

Zbog kompleksne prirode nutricionističke znanosti, smjernice o hrani se neprestano mijenjaju, a nerijetko se na tu temu pojavljuju pogrešni i potpuno netočni savjeti, čak i do te mjere da nadjačavaju ispravne savjete.

Jednostavna dijeta može vam pomoći da bolje i lakše kontrolirate ishranu i unos kalorija koji će vam pomoći da izgubite višak kilograma. U nastavku teksta možete pronaći savjete za jednostavnu dijetu koji opovrgavaju netočno raširena mišljenja o pravilnoj prehrani.

Jedite prave vrste ugljikohidrata i masti

Ugljikohidrati se trenutno smatraju neprijateljima pravilne prehrane, a donedavno je to vrijedilo i za masnoće. Niti jedno nije samo po sebi loše, možete jesti ugljikohidrate poput tjestenine i kruha i gubiti ili održavati težinu, a masnoće vas ne debljaju.

Trik je u odabiru hranjivih ugljikohidrata, omega 3 masnih kiselina i masti. Izvori takvih ugljikohidrata su kruh i tjestenina od cjelovitih žitarica, smeđa i basmati riža te mahunarke, a takvih masnoća ima u maslinovom ulju, avokadu, orašastim plodovima i drugim namirnicama bogatim nezasićenim, dobrim masnoćama.

I ovdje vrijedi ono staro pravilo da je sve umjereno, čak i ako su hranjive, unos previše ugljikohidrata i masti dovodi do debljanja, pa pripazite na veličinu porcija.

jednostavna dijeta
Jednostavna dijeta – Jedite prave vrste ugljikohidrata i masti

Odredite sebi odgovarajući broj kalorija ili prestanite brojati kalorije

Iz nekog razloga, granica od 1200 kalorija dnevno postala je čarobna formula za mršavljenje. Tu se može pronaći nekoliko ozbiljnih problema.

  Ulje ili maska ​​za kosu - što bolje njeguje?

Prvi je da je 1200 kalorija izuzetno malo i teško da itko može uspjeti jesti toliko malo kroz duži vremenski period. Još jedan ozbiljan problem je što ne postoji fiksni broj kalorija koji odgovara svima.

Odraslima se preporučuje unos oko 2100 kalorija dnevno kako bi održali tjelesnu težinu, no individualne potrebe uvelike variraju. Dijetetičar ili aplikacije za brojanje kalorija mogu vam pomoći da bolje procijenite svoje energetske potrebe.

Neki zdravstveni stručnjaci preporučuju potpuno zanemarivanje kalorija i umjesto toga dodavanje hranjivih i neprerađenih namirnica u vašu dnevnu prehranu. Objašnjenje je da će se, ako to učinite, kalorije same srediti.

Jedite svaka tri do pet sati, ovisno o osobnim preferencijama

Kažu da biste trebali jesti mnogo malih obroka umjesto nekoliko velikih kako biste održali metabolizam i sagorijevanje masti tijekom dana. Problem je što metabolizam baš i ne funkcionira tako, vjerojatno se može ubrzati nakon jela ali ne značajno.

Kao i s kalorijama, ne postoji jedinstveni pristup koji određuje koliko često trebate jesti, ali stručnjaci za prehranu preporučuju jesti svaka tri do pet sati kako biste održali apetit i hormone gladi pod kontrolom.

jednostavna dijeta
Jednostavna dijeta počiva na obrocima svaka 3 sata

Izbjegavajte prejedanje kasnije tijekom dana

Neka istraživanja sugeriraju da kasno jedenje, u vrijeme kada vaš unutarnji sat nije sasvim spreman za hranu, čini da će te kalorije biti pohranjene kao masnoća vjerojatnije nego da ste ih pojeli ranije tijekom dana.

Međutim, općenito govoreći, do debljanja dolazi kada unesete više kalorija nego što ih potrošite. Dakle, glavni razlog zašto je noćno jedenje opasno je to što većina nas prakticira velike večere, velike deserte, velike zalogaje.

Umjesto toga, pripazite na veličinu porcija prilikom posluživanja večernjeg obroka, prijeđite na nižekalorični desert i smanjite kasnonoćne zalogaje.

  Kako imati savršen vrt - 5 savjeta za početnike
jednostavna dijeta
Izbjegavajte prejedanje kasnije tijekom dana

Jedite manje da smršavite

želite smršaviti, samo više vježbajte. Ovaj savjet možete čuti posvuda, ali nije dobar. Teško je držati se intenzivnog režima vježbanja dulje vrijeme, teško je za tijelo i ne pomaže toliko u eliminaciji masnoća.

Razlog tome leži u činjenici da se vježbanjem sagorijeva manje kalorija nego što većina misli, polusatno trčanje sagorijeva do 350 kalorija, a to je količina energije koju biste mogli uštedjeti smanjite li međuobroke ili malo smanjite porcije tijekom obroka. Rješenje bi se moglo pronaći u malim promjenama u tome što jedemo i koliko jedemo.

Doručkuj ako voliš doručkovati

Nutricionisti preporučuju doručak za kontrolu tjelesne težine jer studije pokazuju da ljudi koji mršave i uspijevaju ih zadržati često uključuju doručak kao dio svog životnog stila. Međutim, iako doručak može pružiti dragocjeno gorivo, on nije čarobna formula za mršavljenje i u redu je ako ne možete jesti rano ujutro, samo pripazite da vaša cjelokupna prehrana bude uravnotežena.

Preporuka

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Možda vas zanima